Wróg nr 1 Google'a najpopularniejszą osobą w Google+. O kogo chodzi?

Wiedzę o poczynaniach konkurencji najlepiej zdobywać samodzielnie – wygląda na to, że z takiego założenia wyszedł rywal firmy z Mountain View, rejestrując swój profil w Google+. Jego konto może stać się wizerunkowym problemem dla Google’a. Dlaczego?

Mark Zuckerberg zawstydził twórców Google'a (Fot. Posterous.com)
Mark Zuckerberg zawstydził twórców Google'a (Fot. Posterous.com)
Łukasz Michalik

05.07.2011 15:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiedzę o poczynaniach konkurencji najlepiej zdobywać samodzielnie – wygląda na to, że z takiego założenia wyszedł rywal firmy z Mountain View, rejestrując swój profil w Google+. Jego konto może stać się wizerunkowym problemem dla Google’a. Dlaczego?

Popularność Marka Zuckerberga nie ogranicza się jedynie do Facebooka. Dzień po założeniu konta w usłudze Google’a okazało się, że profil Zucka znalazł się na pierwszym miejscu pod względem popularności. Co więcej, jego przewaga z godziny na godzinę jest coraz większa.

Obecnie śledzi go niemal 30 tys. użytkowników. Zuckerberg wyprzedził tym samym założycieli Google’a. Zajmujący drugie miejsce w rankingu Larry Page może pochwalić się około 20 tys. czytelników, a profil Sergeya Brina śledzi zaledwie niecałe 16 tys. internautów.

Google+ - statystyki popularności (Fot. SocialStatistics.com)
Google+ - statystyki popularności (Fot. SocialStatistics.com)

Co ciekawe, profil Marka Zuckerberga nie zawiera niemal żadnych informacji. Znajduje się tam jedynie fotografia, lokalizacja – Palo Alto – oraz jedyna informacja umieszczona przez Marka. Znajduje się ona w zakładce O mnie i brzmi „I make things”.

Choć można to przypisać początkowemu etapowi rozwoju nowej usługi, na liście popularnych profili dziwi brak celebrytów, niepodzielnie panujących w innych sieciach społecznościowych. W serwisie Google’a ranking popularności opanowały osoby związane z branżą IT, głównie pracownicy firmy.

[blo-link-inner href="http://vbeta.pl/2011/07/05/asus-tez-nie-jest-bez-skazy-jak-znana-firma-traktuje-klienta"]Asus też nie jest bez skazy. Jak znana firma traktuje klienta?[/blo-link-inner]

Aby spopularyzować nowy projekt i nawiązać walkę z Facebookiem niezbędne są jednak znane, medialne nazwiska. Bez tego Google+ może szybko zmienić się w niszową usługę dla geeków. Czy tak się stanie? Mam nadzieję, że nie - wieloletni monopol Facebooka stał się nieznośnie nudny ;).

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.