Oszuści mają nowy sposób na przejmowanie stron w Facebooku

Oszuści mają nowy sposób na przejmowanie stron w Facebooku30.04.2011 14:53

Firmowe strony na Facebooku to często istotny kanał komunikacji i ważny element wizerunku. Niestety, praca włożona w założenie i prowadzenie wizytówki firmy w serwisie społecznościowym może zostać szybko zaprzepaszczona - strona po prostu zniknie. Dlaczego?

Firmowe strony na Facebooku to często istotny kanał komunikacji i ważny element wizerunku. Niestety, praca włożona w założenie i prowadzenie wizytówki firmy w serwisie społecznościowym może zostać szybko zaprzepaszczona - strona po prostu zniknie. Dlaczego?

Komentując wprowadzenie usługi Facebook Deals wspomniałem, że problemem może okazać się niewystarczająca liczba pracowników. Okazuje się, że dotyczy to również innych aspektów działania Facebooka.

Powodem problemów ze stronami firmowymi jest niedopracowany system zgłaszania naruszeń. Facebook nie weryfikuje zasadności zgłoszeń ani prawa zgłaszającego do wysuwania roszczeń. Na domiar złego reakcją serwisu społecznościowego jest natychmiastowa blokada, poprzedzająca jakiekolwiek próby wyjaśnienia sprawy.

Złośliwe zablokowanie strony nie jest skomplikowane. Wystarczy podać imię, dane kontaktowe, opis naruszenia i URL strony rzekomo łamiącej prawo. Żadnej weryfikacji, żadnego sprawdzania zasadności zgłoszenia, żadnego potwierdzenia prawa do znaku towarowego.

Blokady stron na Facebooku doświadczyły między innymi RedmondPie, Neowin, ArsTechnica i pakistański serwis Rewriting Technology, będący dowodem, że problem dotyczy nie tylko serwisów ze Stanów Zjednoczonych.

Co ciekawe, po zablokowaniu jednej ze stron niemal natychmiast pojawiła się jej fałszywa wersja, której autorzy podszywając się pod administratorów serwisu RedmondPie, obiecywali w imieniu firmy iPady dla potencjalnych fanów.

Zablokowanie firmowej strony, połączone z uruchomieniem fałszywej może fatalnie wpłynąć na reputację firmy. Sprawa jest tym poważniejsza, że próby kontaktu z Facebookiem spotkały się z automatycznymi, szablonowymi odpowiedziami świadczącymi o tym, że nadawca odpowiedzi to automat lub człowiek nie mający pojęcia o szczegółach sprawy.

Warto pamiętać, że amerykańskie, znane serwisy mają możliwość nagłośnienia problemu i próby szybkiego odzyskania zablokowanej strony. Jest raczej mało prawdopodobne, by podobną siłę przebicia miały - w razie problemów - firmy z Polski.

W odpowiedzi na powtarzające się zgłoszenia o nadużyciach Facebook oświadczył, że zweryfikował ostatnie przypadki i przeprosił za niedogodności. Według zapewnień serwisu społecznościowego został również rozbudowany zespół odpowiedzialny za weryfikację zgłoszeń.

Czy wprowadzone zmiany okażą się wystarczające przekonamy się w najbliższym czasie. Na razie zarówno użytkownicy, jak i administracja serwisu dostali bolesną lekcję. Automatyzacja obsługi zgłoszeń sprawiła, że nadużycia, będące np. wynikiem nieuczciwej konkurencji okazały się łatwe w realizacji i - niestety - bardzo skuteczne.

Wpis pochodzi z serwisu SocialMedia.pl.

Źródło: Read Write Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.