Oto potęga Internetu. Dwa lata temu umierał z głodu - dziś jest miliarderem

Oto potęga Internetu. Dwa lata temu umierał z głodu - dziś jest miliarderem04.12.2010 11:45
Andrew Mason (Fot. Flickr/Kevin Krejci/Lic. CC by)

Sądzisz, że synonimem sukcesu w Sieci jest Mark Zuckerberg i Facebook? Przekonaj się, że kariera sieciowego przedsiębiorcy może być jeszcze bardziej błyskotliwa! Kto pobił "Zucka" i jego cudowne dziecko?

Sądzisz, że synonimem sukcesu w Sieci jest Mark Zuckerberg i Facebook? Przekonaj się, że kariera sieciowego przedsiębiorcy może być jeszcze bardziej błyskotliwa! Kto pobił "Zucka" i jego cudowne dziecko?

Andrew Mason, założyciel - mającego również polską wersję - serwisu Groupon,  to kwintesencja amerykańskiego snu. Stwierdzenie, że jego życiorys opowiada historię od pucybuta do milionera, nie jest żadną przesadą.

Andrew nie był co prawda czyścicielem obuwia, ale niedojadającym studentem muzyki na Northwestern University w Chicago. Z tych czasów zachowało się sporo nagrań – przyszły milioner nie różnił się niczym od typowego, z trudem wiążącego koniec z końcem żaka.

Jenny & Andrew play Brahms

Pomysł, który okazał się kluczem do sukcesu, był bardzo prosty. Groupon to serwis sprzedażowy oferujący różne produkty i usługi z kilkudziesięcioprocentowymi rabatami.  Sukces serwisu opiera się na skali sprzedaży i na minimalizacji kosztów własnych - Groupon jest w gruncie rzeczy jedynie pośrednikiem pomiędzy rzeczywistym sprzedawcą a klientem.

Skuteczną sprzedaż wzmacnia kilka sztuczek marketingowych – atrakcyjne rabaty są ważne przez bardzo krótki czas, a zamówienia zostaną zrealizowane tylko wówczas, gdy zbierze się odpowiednio duża grupa chętnych.

Korzystają na tym wszyscy: klienci mają szansę na bardzo tanie zakupy, sprzedawcy produktów i usług zyskują zarówno reklamę, jak i możliwość szybkiej sprzedaży, a Groupon dostaje spory udział w zysku od przeprowadzonych transakcji.

Żadna z istniejących firm technologicznych nie może pochwalić się tak dynamicznym wzrostem – na podobnym etapie rozwoju wyniki zacznie gorsze notowali tacy giganci, jak Amazon, Google czy eBay. W kwietniu 2010 roku, po 17 miesiącach istnienia, wycena Grouponu sięgała 1,35 mld dolarów. Potem firmę chciał kupić Google - za 6 mld!

Jak widać, malkontenci twierdzący, że wszystko już było i że nie ma szans na znalezienie w Sieci zyskownej niszy, są w błędzie. Andrew Mason jest doskonałym przykładem tego, że dobry pomysł, połączony z błyskotliwą realizacją może w krótkim czasie przynieść krociowe zyski.

Wahasz się, czy zacząć realizować swoje pomysły na e-biznes? Poniżej, na zachętę, kilka zdjęć z siedziby Groupona. Pamiętaj, że jeszcze 2 lata temu szef tej firmy gnieździł się w zagraconym mieszkaniu ;).

Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Siedziba Groupon (Fot. BusinessInsider.com)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.