Otrzymałeś raport o niedostarczeniu wiadomości? Uważaj, to może być spam

Otrzymałeś raport o niedostarczeniu wiadomości? Uważaj, to może być spam20.09.2009 14:35
spam
Mateusz

Według raportu przygotowanego przez firmę Panda Security, w sierpniu br. ilość spamu typu NDR (Non-Delivery Report) wzrosła aż o 2000%. Oznacza to, że jest to jedna z ulubionych metod wykorzystywanych przez spamerów. Wyniki z poprzedniego miesiąca porównano z liczbą próbek, które wykryto pomiędzy styczniem a czerwcem 2009 roku.

Według raportu przygotowanego przez firmę Panda Security, w sierpniu br. ilość spamu typu NDR (Non-Delivery Report) wzrosła aż o 2000%. Oznacza to, że jest to jedna z ulubionych metod wykorzystywanych przez spamerów. Wyniki z poprzedniego miesiąca porównano z liczbą próbek, które wykryto pomiędzy styczniem a czerwcem 2009 roku.

Wiadomości typu NDR doskonale zna każdy z nas. Są wysyłane przez serwery pocztowe, aby poinformować nadawcę e-maila o problemie z dostarczeniem go do adresata, np. z powodu podania złego adresu. Spamerzy bardzo chętnie wykorzystują ten sposób do przesyłania swoich treści. Jest on wykorzystywany aż w 20% spamu, który monitoruje Panda Security.

Wiadomości podszywające się pod raporty są masowo wysyłane na wygenerowane automatycznie adresy e-mail. Może się w nich znaleźć prawdziwe imię nadawcy, a także oferty reklamowe w postaci załącznika. Co ciekawe, sporo osób, które są pewne, że nie wysyłały do takiej osoby wiadomości, otwiera z ciekawości takie fałszywe raporty.

Jak twierdzi Luis Corrons z PandaLabs,  producenci antywirusów nie są zgodni co do tego, czy wiadomości tego typu powinno się pomijać w filtrach antyspamowych, czy też lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie do bazy potencjalnych ataków nowego zapisu. Problem w tym, że większość tego typu e-maili jest prawdziwe, a spora ilość systemów antyspamowych nie wykrywa ich i nie blokuje, co stanowi dodatkowy kłopot.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.