Pełne zaskoczenie: Bing ma lepsze wyniki wyszukiwania niż Google

Pełne zaskoczenie: Bing ma lepsze wyniki wyszukiwania niż Google12.02.2011 16:07
Kto zwycięży? (Fot. Flickr/Polina Sergeeva/Lic. CC by)

Jeszcze niedawno pozycja Google'a jako najpopularniejszej wyszukiwarki wydawała się niezagrożona. Tymczasem coraz większe udziały w rynku zdobywa Bing – konkurencyjny produkt Microsoftu. Co więcej, okazuje się, że Bing pokonuje Google'a pod względem jakości!

Jeszcze niedawno pozycja Google'a jako najpopularniejszej wyszukiwarki wydawała się niezagrożona. Tymczasem coraz większe udziały w rynku zdobywa Bing – konkurencyjny produkt Microsoftu. Co więcej, okazuje się, że Bing pokonuje Google'a pod względem jakości!

Na początku lutego pisaliśmy o kopiowaniu przez Binga rezultatów wyszukiwania Google’a. Pomijając kwestie etyczne i prawne, wniosek był jasny – produkt gorszy naśladuje rynkowego lidera. Jak się jednak okazuje, Bing nie tylko zdobył już niemal jedną trzecią amerykańskiego rynku, ale pokonał swojego głównego rywala pod względem precyzji wyników wyszukiwania.

Jak wynika z analiz Hitwise, w przypadku Google’a 65% zapytań kończy się kliknięciem któregoś ze znalezionych linków. Tymczasem w przypadku Binga wyszukiwanie kończy się kliknięciem 81% odnośników.

Skuteczność wyszukiwania (Fot. Hitwise.com)
Skuteczność wyszukiwania (Fot. Hitwise.com)

Wniosek jest prosty – użytkownicy Binga częściej znajdują to, czego szukają. Potwierdzeniem tych badań jest niemal identyczny wskaźnik uzyskany w przypadku wyszukiwania zarówno przez główną stronę Binga, jak i przez Yahoo! (wykorzystujące wyszukiwarkę Microsoftu).

Mniejsza skuteczność wyszukiwania to tylko jeden z problemów, z jakim musi zmierzyć się Google. Niepokojąca dla firmy z Mountain View jest również utrata udziałów w rynku. W ciągu jednego miesiąca Bing poprawił swoje notowania aż o 6,5%. zyskując przede wszystkim na spadku Google’a.

Wprawdzie Google nadal jest najpopularniejszy i ma zdecydowaną przewagę – niemal 68% rynku -  jednak jego konkurencja rośnie w siłę. Jak sądzicie, czy Bing kiedykolwiek zagrozi wyszukiwarce Google’a w walce o pozycję lidera?

Źródło: Business Insider

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.