Pięciolatek w Internecie, czyli jak wydać 2500 dolarów w 10 minut

Pięciolatek w Internecie, czyli jak wydać 2500 dolarów w 10 minut05.03.2013 16:00
Mały Danny z tabletem (Fot. BBC)
Marta Wawrzyn

Czy da się wydać 2500 dolarów na grę w Internecie? Da się - i to w ciągu 10 minut. Pewnej rodzinie przydarzyła się historia, która sprawi, że zastanowicie się dwa razy, zanim dacie swojemu dziecku tablet do zabawy.

Czy da się wydać 2500 dolarów na grę w Internecie? Da się - i to w ciągu 10 minut. Pewnej rodzinie przydarzyła się historia, która sprawi, że zastanowicie się dwa razy, zanim dacie swojemu dziecku tablet do zabawy.

Mashable opisuje za brytyjskimi mediami historię, która przydarzyła się 5-letniemu Danny'emu Kitchenowi i jego rodzicom. Dzieciak chciał pograć w Zombies vs Ninjas, grę, którą można pobrać za darmo z App Store. Rodzice wyrazili zgodę, dali mu iPada i zajęli się gośćmi, którzy akurat byli w domu.

Zabijanie zombie kosztuje

Pięciolatek pobrał grę, ale szybko zauważył, że trudno zabijać zombie, kiedy człowiek nie ma odpowiedniego uzbrojenia. Zaczął więc zamawiać kolejne sztuki broni, oczywiście słono płatne (do 99,9 dol.). W ciągu 10-15 minut uzbroił się na tyle dobrze, że mógł już bez problemu grać w swoją nową grę.

Rodzicie Danny'ego nic nie zauważyli. Jego matka zignorowała sprawę, nawet kiedy dostała mnóstwo maili od iTunesa potwierdzających zakupy. Myślała, że to jedna wiadomość, która przypadkiem została wysłana więcej razy. Dopiero kiedy przyszedł rachunek za kartę kredytową, zobaczyła, co się stało. No tak, równowartość 2500 dolarów potrafi zrobić różnicę.

"Miał iPada najwyżej przez kwadrans"

Uważam za niesamowite, że udało mu się to zrobić. Miał iPada przez 10 do 15 minut. Nie sądził, że robił coś złego.

Czy tylko ja wyczuwam w tej wypowiedzi zachwyt, że dziecko takie inteligentne? W sumie nic dziwnego, że matka jest bardziej dumna niż zła na syna. Nie każdy dzieciak potrafiłby zrobić zakupy w Internecie. A poza tym po kilku dniach korespondencji z Apple'em udało się sprawę wyjaśnić i amerykańska firma zwróciła pieniądze wydane przez Danny'ego.

Darmowa gra? Nie wierzcie w takie bajki!

Historia brytyjskiego 5-latka to tylko jeden z wielu dowodów na to, że trudno wychowywać dzieci w dzisiejszych czasach. Zwłaszcza że, jak pisze Parenting, ostatnio producenci gier nauczyli się wykorzystywać fakt, iż w Sieci jest coraz więcej małych graczy.

Sam dostęp do aplikacji jest często darmowy, ale żeby granie miało sens i sprawiało graczowi jakąkolwiek satysfakcję, ciągle trzeba coś dokupować za prawdziwe pieniądze. Inaczej tkwimy ciągle na tym samym poziomie. Na taki model mikropłatnościowy najłatwiej naciągać dzieci, które nie mają cierpliwości i często nie znają wartości pieniądza.

Oczywiście, rodzice nie są bez winy. Dawanie małym dzieciom haseł do sklepów internetowych, takich jak App Store, do niczego dobrego nie prowadzi. Nawet (a może zwłaszcza?) jeśli to naprawdę inteligentne dzieci.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.