Piekło zamarzło: Telekomunikacja Polska obniżyła ceny Neostrady

Piekło zamarzło: Telekomunikacja Polska obniżyła ceny Neostrady04.10.2010 14:25
Diabeł wcielony (Fot. Flickr/darkpatator/Lic. CC by)
Wojtek Wowra

Telekomunikacja Polska ogłosiła kilka dni temu rewolucję. Mocno spadły ceny Neostrady. Tepsa liczy, że przekona w ten sposób byłych klientów do powrotu. Moim zdaniem szanse ma marne.

Telekomunikacja Polska ogłosiła kilka dni temu rewolucję. Mocno spadły ceny Neostrady. Tepsa liczy, że przekona w ten sposób byłych klientów do powrotu. Moim zdaniem szanse ma marne.

Od 1 października 2010 r. 1 Mb/s kosztuje w TP 44 zł. 2 Mb/s wyceniono na 54 zł, a 6 Mb/s na 60 zł. Ceny te są nadal wyższe niż w Netii, w której 4 Mb/s kosztuje 50 zł, a 8 Mb/s - 60 zł. Wśród tradycyjnych operatorów droższy do Telekomunikacji jest tylko Dialog (1 Mb/s - 50 zł, 2 Mb/s 56 zł).

Tepsa nie chce jednak rywalizować z innymi operatorami telekomunikacyjnymi. Obniżka ma uderzyć przede wszystkim w operatorów kablowych, którzy w ciągu ostatnich kilku lat przekonali do siebie tysiące użytkowników Neostrady.

Porównując TP i Vectrę oraz Multimedia Polska, przekonałem się, że ich oferty są praktycznie takie same. Ceny u operatorów kablowych wynoszą ok. 44 zł za 1 Mb/s i ok. 54 zł za 2 Mb/s. Niestety nowa, tańsza Neostrada nadal nie pokonuje rynkowego lidera - UPC (55 zł za 5 Mb/s).

Oferty Tepsy i UPC ceny zrównują się dopiero przy wyższych prędkościach. U obu operatorów za 10 Mb/s trzeba zapłacić ok. 65 zł. Z drugiej strony najszybszy pakiet Neostrady to obecnie 20 Mb/s. UPC oferuje nawet sześć razy tyle.

Obniżenie cen Neostrady to na pewno krok w dobrym kierunku. Telekomunikacja Polska powinna jednak popracować jeszcze nad jakością połączeń. Dopiero wtedy faktycznie przekona do siebie bardziej zaawansowanych internautów z większych miast.

Duzi operatorzy muszą także zastanowić się nad zmianą niekorzystnych dla klientów warunków umów. U prawie wszystkich wyżej wymienionych dostawców trzeba podpisać umowę dwuletnią. Wyjątkiem jest UPC - tu czas trwania umowy to rok.

Na tym tle świetnie wypadają mniejsi operatorzy, jak na przykład poznański Inotel. Pakiet 1 Mb/s można mieć tu już za 35 zł. 10 Mb/s kosztuje 61 zł. 30 Mb/s wyceniono z kolei na 65 zł. Ta ostatnia oferta jest szczególnie opłacalna.

Podobnie jak u innych operatorów Inotel oferuje pakiety internetowe z telewizją i telefonem. Poza tym wszystkie umowy zawiera na czas nieokreślony. Klient może więc zrezygnować w każdym momencie.

Jak widać, nowa oferta Neostrady nie przebija ani wiodących operatorów kablowych, ani mniejszych dostawców działających w aglomeracjach. Na obniżeniu cen skorzystają głównie ci, którzy z usług Tepsy korzystać muszą (np. dlatego, że mieszkają poza miastem w jednorodzinnym domu).

Źródło: Media2.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Paradoks Neostrady TP
Grzesiek Powalski
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.