PlayStation 4 i Xbox One. To nie jest generacja dla starych graczy

PlayStation 4 i Xbox One. To nie jest generacja dla starych graczy24.03.2015 08:03
Zdjęcie grających pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek

Na kogo stawiają Microsoft, Sony i twórcy gier? Na nowych graczy, dla których PlayStation 4 i Xbox One jest pierwszą konsolą.

Dawni gracze stają się niszą, a samo granie przestaje być czymś wyjątkowym, definiującym człowieka. - pisał swego czasu Piotr Gnyp w tekście “Żegnajcie, gracze”.

PlayStation 4 - sprzedaż

Przejście gier do mainstreamu trwa od jakiegoś czasu, ale dopiero na nowej generacji stało się szczególnie widocznie. Widać to po wynikach sprzedaży konsol. “PlayStation zapewniło Sony najwyższe przychody od 1998 roku” - czytamy w newsie na gram.pl. I to wcale nie dziwi, skoro samo PlayStation 4 trafiło już do ponad 20 mln klientów.

Ale to zasługa nie “starych graczy”, którzy grają od dawna. To wszystko dzięki nowym. Shuhei Yoshida w sierpniu ubiegłego roku mówił:

(...) wczesne dane sugerują, że wiele osób, które nigdy nie posiadało PS3, decyduje się na zakup PS4. Mamy więc wielu nowych klientów. Inni wcale nie kupili konsoli w ubiegłej generacji: PS3, X360 czy Nintendo Wii

Nie inaczej jest w Polsce. U nas “niemal 1/4 użytkowników PS4 nie miała wcześniej w domu żadnej konsoli PlayStation”. Możemy założyć, że po prostu nie miała jakiejkolwiek konsoli.

The Last of Us Remastered E3 2014 Trailer (PS4)

Dziś ci ludzie napędzają sprzedaż PlayStation 4 i Xbox One. To dzięki nim PlayStation 4 jest najszybciej sprzedającą się konsolą w historii Sony.

Wydawcy to wykorzystują. W weekend zapowiedziano odświeżone God of War III zmierzające na PlayStation 4. Kratosa spotka więc ten sam los co bohaterów The Last of Us, GTA V, Tomb Raider, Sleeping Dogs, Borderlands, Halo, DMC, Saints Row, a być może wkrótce także Batmana (właśnie się o tym plotkuje) i Mass Effect. Czyli przesiadka ze starej na nową generację

Generacja remasterów

“Zaraz, a my, przecież w to wszystko już graliśmy” - mówią właściciele PlayStation 3 i Xbox 360. Odpowiedź Sony i Microsoftu jest prosta: to nie grajcie, na was już zarobiliśmy. Teraz ważniejszy jest dla nas nowy klient.

Nie jestem z tych, których to oburza. Nieprawdą jest, że na nowej generacji nie ma nowości, choć nie da się ukryć, że liczba “remasterów” jest przytłaczająca. Wciąż jednak jest wybór, a to powinno pogodzić wszystkich.

Rock Band 4 - Announcement Trailer

Mimo to nie da się ukryć, że na nowej generacji rządzą nowi użytkownicy. To nie przypadek, że wraca seria Rock Band. Na PS3 i X360 gatunek gier muzycznych wszystkim się przejadł i zbrzydł. Teraz jednak ponownie zachwyci, bo w końcu dotrze do osób, których wcześniej moda ominęła.

Nie zdziwię się, jeśli nowe Call of Duty rozgrywać się będzie w trakcie II wojny światowej. Miliony, dla których PlayStation 4 i Xbox One są pierwszą konsolą, nie wiedzą przecież, że wszyscy byli tym tematem znudzeni. Oni nie.

PlayStation 4 i Xbox One dla nowych

A to jest ich czas. To oni mają się bawić świetnie. To ich jest więcej. To jest ich generacja. Starzy gracze, stójcie z boku, nie wtrącajcie się.

Zdjęcie konsoli pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie konsoli pochodzi z serwisu shutterstock.com

Pozyskanie nowych użytkowników, bycie rozrywką dla wszystkich, ale od niedawna, ma swoje konsekwencje. Przykre? Dla osób liczących na nowości, świeże podejście, rewolucje - na pewno tak. Postęp nawet jeśli jest, to zdecydowanie wolniejszy, bo twórcy mają okazję, żeby zarabiać na tym samym. Sprzedawać stary produkt nowym klientom.

Bo to chyba pierwsza generacja konsol, która tak bardzo zyskuje na nowych graczach. I to na nich się skupia. Mamy do czynienia z nowym otwarciem. Zmianą warty.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.