Podnieś swoją efektywność zapachem

Podnieś swoją efektywność zapachem16.01.2009 11:00
Sabina Stodolak

Aromaterapia, czyli wpływanie na ludzi zapachem - dla wielu osób brzmi jak malownicze hokus - pokus wyciągnięte z tego samego worka co reiki czy odżywianie się kolorami. Tymczasem okazuje się że aromaterapia rzeczywiście bywa skuteczna - potwierdzają to badania. Ponadto, jeśli chcemy wpłynąć na nasza zdolność koncentracji zapachem, a okaże się że to nie działa - nic nie tracimy. Zyskujemy zaś to że w miejscu w którym pracujemy będzie ładnie pachnieć

Czy aromaterapia działa?

Japończycy przeprowadzili badania, z których wynikało, że rozpylenie w biurze olejku cytrynowego sprawia, że pracownicy popełniają mniejszą ilość błędów podczas pisania na komputerze (o 54%) - idealny zapach dla bloggerów i dziennikarzy.

Aromaterapia, czyli wpływanie na ludzi zapachem - dla wielu osób brzmi jak malownicze hokus - pokus wyciągnięte z tego samego worka co reiki czy odżywianie się kolorami. Tymczasem okazuje się że aromaterapia rzeczywiście bywa skuteczna - potwierdzają to badania. Ponadto, jeśli chcemy wpłynąć na nasza zdolność koncentracji zapachem, a okaże się że to nie działa - nic nie tracimy. Zyskujemy zaś to że w miejscu w którym pracujemy będzie ładnie pachnieć

Czy aromaterapia działa?

Japończycy przeprowadzili badania, z których wynikało, że rozpylenie w biurze olejku cytrynowego sprawia, że pracownicy popełniają mniejszą ilość błędów podczas pisania na komputerze (o 54%) - idealny zapach dla bloggerów i dziennikarzy.

Na co zapach może mieć wpływ?

Pomijając właściwości zdrowotne i antyseptyczne - o których najwięcej mówi się w kontekście aromaterapii, zapach może wpłynąć też na: poziom koncentracji, łatwość zapamiętywania, ilość popełnianych błędów, poziom odczuwanego zmęczenia, redukcję stresu a nawet poprawę jakości relacji międzyludzkich (miły zapach sprawia że jesteśmy mniej konfliktowi).

Kiedy ją stosować

Kiedy jej unikać

Aromaterapie stosuj ostrożnie jeśli masz katar i jesteś przeziębiony. Niektóre zapachy mogą nasilać objawy, a dodatkowo mając kłopoty z powonieniem możesz przesadzić z dawką olejku.

Jeśli pracujesz w biurze w kilkuosobowym pokoju, musisz upewnić się, czy wszyscy tolerują taki zapach i czy nikomu on nie przeszkadza. Zdarzają się ludzie z nadwrażliwością na zapachy, którym aromaterapia, zamiast pomóc - utrudni pracę.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.