Podsumowanie tygodnia (19-25 paź 2009)

Podsumowanie tygodnia (19-25 paź 2009)25.10.2009 21:15
Gniewomir Świechowski

Informacją tygodnia - zgodnie z przewidywaniami - okazała się premiera Windows 7. Jednak to nie jedyne warte uwagi wydarzenie, niezależnie od tego ile Microsoft wyda na lobbing i reklamę. Sprawdźcie co ważnego działo się w tym tygodniu w internecie.

Informacją tygodnia - zgodnie z przewidywaniami - okazała się premiera Windows 7. Jednak to nie jedyne warte uwagi wydarzenie, niezależnie od tego ile Microsoft wyda na lobbing i reklamę. Sprawdźcie co ważnego działo się w tym tygodniu w internecie.

Poniedziałek

Początek tygodnia minął pod znakiem niezupełnie przemyślanych wypowiedzi. Prezydent USA Barack Obama stwierdził, że blogi zagrażają demokracji, a Jewgienij Kasperski - szef Kaspersky Lab, zasugerował wprowadzenie internetowych praw jazdy. Większość internautów uznała, że obaj panowie bredzą, a nam się przypomniało, że to właśnie dzięki sieci Ameryka ma pierwszego czarnego prezydenta. Poza tym, blogosfera się rozwija w kierunku, który zdecydowanie mi odpowiada.

Okazało się również, że dzięki - w pełni usprawiedliwionej - paranoi na punkcie bezpieczeństwa danych przestępcy zarabiają krocie, produkując fałszywe antywirusy. Jednak nie wszystkie poniedziałkowe wiadomości były złe. Używanie Google to ponoć niezłe ćwiczenie dla mózgu, a Motorola postanowiła uderzyć w iPhone'owe imperium Apple, wytykając mu kampanią "iDon't", czego najpopularniejszy smartphone na świecie nie potrafi. A jest tego trochę.

"Last but, not the least" zmieniliśmy layout vBety, na nieco nowocześniejszy i zaczynamy tworzyć platformę, dzięki której wasze blogi będą mogły przyłączyć się do sieci Blomedia, zyskując większy zasięg i możliwość monetyzowania ruchu dzięki kampaniom reklamowym.

Wtorek

Wielokrotnie próbowano oszacować ile kosztuje utrzymanie YouTube i czy Google zarabia na tym serwisie. Pewności wciąż mieć nie można, ale kilka dni temu magazyn “Wired” napisał, że rachunek za transfer danych do i z YouTube wynosi zero dolarów! Czy to możliwe, że YouTube nie płaci za transfer danych? Jeśli nie zakłóca wam to snu w nocy, to możecie sprawdzić ranking najlepszych sklepów internetowych, lub poczytać o nowym serwisie "tylko dla pięknych ludzi"(sic!) .

Środa

Google odpaliło bombę, ogłaszając, że tworzy własny serwis z muzyką pod (oryginalną ;) ) nazwą Google Audio. Czy będzie to iTunes killer? Tego samego dnia twórca Twittera rozbawił branżę IT stwierdzając, że "Twitter może zarabiać, ale nie ma czasu", a ja zastanawiałem się nad rolą kobiet w IT, po burzy jaką wywołały półnagie tancerki na imprezie Yahoo!.

Czwartek

Premiera oczekiwanego od czasu zVisty systemu operacyjnego. Windows 7 już w sprzedaży! Niestety, wciąż uważam, że jest gigantycznym Service Packiem dla Visty, więc każąc za niego płacić Microsoft oszukał użytkowników. Tego samego dnia poczyniliśmy kolejny krok w kierunku "real-time web", ponieważ dzięki umowie z Google z Twitterem i projektowi Social Search, aktualizacje statusów z serwisów społecznościowych pojawią się w wynikach wyszukiwania niemal natychmiast.

Natomiast Jewgienij Kasperski postanowił się wreszcie wytłumaczyć z poniedziałkowej wypowiedzi. I dobrze. W końcu, ktoś mógłby go za to ustrzelić. Tak jak planowali to sobie użytkownicy Facebooka w grupie "Let’s Kill Berlusconi" wobec premiera Włoch Silvio Berlusconiego.

Piątek

Apple postanowiło odpowiedzieć na premierę Windows 7 nowymi reklamami z serii "Mac vs. PC". Zadali pytanie: po co zmieniać system na nowego Windowsa, skoro można oszczędzić czas i zdrowie przesiadając się na Maca? Ale na to pytanie odpowiedzcie sobie sami, ja wypinam się na jednych i drugich używając Ubuntu 9.10 RC. ;)

Jednak poza wojnami Fanboyów po każdej kampanii marketingowej dzieją się znacznie w sieci znacznie ważniejsze rzeczy. Jeśli masz pomysł na e-biznes, ale brakuje Ci pieniędzy, to być może znamy rozwiązanie twoich problemów. Nowy serwis internetowy oferuje informacje na temat dotacji z Unii Europejskiej i pomoc w ich zdobyciu. Mówimy tu nawet o 850 tys. złotych!

Sobota

Weekend to zawsze w branży IT sezon ogórkowy, więc mogliśmy się dowiedzieć, że Steve Jobs opatentował system zmuszający użytkownika do oglądania reklam podczas pracy i obejrzeć sobie wciąganie koksu na "Windows 7 Launch Party". Ważniejsze były jednak informacje o biorącym Polskę szturmem Facebooku i internetowej dziurze w której Microsoft topi pieniądze.

Niedziela

Dziś wart wzmianki jest poradnik, jak wygodnie projektować witryny i aplikacje i fakt, że Windows 7 był reklamowany w TV na czymś co nieodparcie przypomina Mac Booka Pro - Steve Ballmer tego nie zauważył, albo robił dobrą minę do złej gry. Jest też wyjście trzecie - dział marketingu MS znów celowo robi szum w internecie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.