Pogromca Facebooka? Wolne żarty, Google+ to wydmuszka

Pogromca Facebooka? Wolne żarty, Google+ to wydmuszka28.02.2012 19:00
Co nowego?

Pozory mylą. Liczby, które mają świadczyć o sukcesie Google+, nie oddają sedna – zaangażowania użytkowników. Najnowszy raport ComScore jest dla serwisu Google’a miażdżący.

Pozory mylą. Liczby, które mają świadczyć o sukcesie Google+, nie oddają sedna – zaangażowania użytkowników. Najnowszy raport ComScore jest dla serwisu Google’a miażdżący.

90 milionów użytkowników i rekordowe wzrosty, jakie w ostatnich tygodniach odnotowały konta firmowe? Fakt, brzmi to całkiem nieźle, jednak statystyki przestają imponować, gdy przyjrzymy się im trochę wnikliwiej.

Jak wynika z informacji opublikowanych przez Wall Street Journal na podstawie danych ComScore, Google+ to wielka wydmuszka, która co prawda faktycznie może pochwalić się 90 milionami użytkowników, ale w rzeczywistości jest to armia duchów.

Użytkownicy zakładają konta i co jakiś czas logują się do usługi, ale nie robią nic więcej. Przeciętny „aktywny”, umieszczany w statystykach Google’a użytkownik serwisu spędził w nim w ciągu miesiąca około trzech minut (dane zbierano od września do stycznia, więc o sezonowej stagnacji nie może być mowy).

Tymczasem internauci korzystający z  Facebooka spędzają w nim niemal 7 godzin. Dane te nie uwzględniają wprawdzie użytkowników mobilnych, ale nic nie wskazuje na to, by ich doliczenie miało cokolwiek zmienić. Zestawienie czasu spędzanego w serwisach społecznościowych jednoznacznie pokazuje przepaść oddzielającą również pod tym względem konkurencję od serwisu Marka Zuckerberga.

  • Facebook: 405 min
  • Pinterest/Tumblr: 98 min
  • Twitter: 21 min
  • LinkedIn: 17 min
  • MySpace: 8 min
  • Google+: 3 min

A zatem Google+, bijąc kolejne rekordy popularności, pozostaje tym, czym wydawał się kilka miesięcy temu. To ładnie wyglądający, ale nadal pozbawiony życia serwis, którego głównym celem być może nie jest bycie popularną platformą społecznościową, ale raczej tworzenie zaplecza dla wyszukiwarki oraz odkrycie tych powiązań pomiędzy internautami, do których Google nie był w stanie dotrzeć np. poprzez Gmaila.

Czy przytoczone przez WSJ dane odnoszą się również do Was? Jeśli macie konto w Google+, to jesteście aktywnymi użytkownikami tego serwisu czy odwiedzacie go sporadycznie?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.