Polacy pokochali mikroblogi?

Polacy pokochali mikroblogi?06.10.2009 18:00
microblogging
Mateusz

Chociaż serwisy mikroblogowe nie cieszą się u nas aż tak dużą popularnością jak np. w Stanach Zjednoczonych, to jednak coraz więcej polskich internautów zaczyna ich używać. Według badań Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009 r. z tego typu serwisów korzysta już ponad 765 tys. Polaków. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost zainteresowania tego typu witrynami wyniósł aż 300 proc.

Chociaż serwisy mikroblogowe nie cieszą się u nas aż tak dużą popularnością jak np. w Stanach Zjednoczonych, to jednak coraz więcej polskich internautów zaczyna ich używać. Według badań Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009 r. z tego typu serwisów korzysta już ponad 765 tys. Polaków. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost zainteresowania tego typu witrynami wyniósł aż 300 proc.

Najpopularniejszych wśród naszych internautów serwisem jest w tej chwili Blip.pl należący do Grupy GG Network. W lipcu uzyskał on zasięg na poziomie 2,37 proc. Drugie miejsce zdobył największych na świecie mikroblog czyli Twitter. Jego wynik był nieco gorszy i wyniósł 1,90 proc.

Na trzecim miejscu znalazł się kolejny polski serwis, a mianowicie Flaker.pl. Według raportu, należąca do Netguru witryna zanotowała zasięg w wysokości 0,46 proc. Widać tu doskonale, że Twitter i Blip są w tej chwili niedoścignione. Zaraz za Flakerem uplasował się natomiast Spinacz.pl, którego właścicielem jest Rafał Agnieszczak, twórca Fotka.pl.

Z badań wynika, że większość użytkowników mikroblogów (do których Gemius zaliczył też Pinger.pl, który tak naprawdę jest miniblogiem) stanowią mężczyźni, którzy stanowią 53,59 proc. Trzeba zaznaczyć, panie (46,41 proc.) spędzają w tego typu serwisach prawie dwa razy więcej czasu (24 min. i 35 sek.) niż płeć brzydka.

Co więcej z badań wynika, że w czerwcu 2009 roku aż 84,65 proc. użytkowników mikroblogów korzystało z internetu codziennie lub prawie codziennie. Wśród wszystkich użytkowników Sieci odsetek ten był niższy i wyniósł 71,83 proc.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.