Połowa blogów zamieszcza reklamy

Połowa blogów zamieszcza reklamy02.10.2008 10:30
K Falernowa

Blogi zaczęły funkcjonować jako "internetowe pamiętniki" - ale od tego momentu przeżyły całkowitą rewolucję. W tej chwili na informację "piszę bloga" reaguje się odruchowo pytaniem "o czym?". Większość jest bowiem niemalże serwisami tematycznymi, poruszającymi raczej jednolitą tematykę. Niekoniecznie prywatną.

Coraz częściej blog służy też jego autorowi do zarabiania pieniędzy.

Firmę Technorati zainteresował zwłaszcza ten ostatni aspekt prowadzenia blogów. Z zebranych danych wynika, że 54% blogów zamieszcza reklamy. W większości są to dodatki typu "AdKontekst" - używa ich 70% blogerów, którzy zdecydowali się na taką formę zarobku. 23% z nich zamieszcza zresztą co najmniej trzy tego typu platformy.

Blogi zaczęły funkcjonować jako "internetowe pamiętniki" - ale od tego momentu przeżyły całkowitą rewolucję. W tej chwili na informację "piszę bloga" reaguje się odruchowo pytaniem "o czym?". Większość jest bowiem niemalże serwisami tematycznymi, poruszającymi raczej jednolitą tematykę. Niekoniecznie prywatną.

Coraz częściej blog służy też jego autorowi do zarabiania pieniędzy.

Firmę Technorati zainteresował zwłaszcza ten ostatni aspekt prowadzenia blogów. Z zebranych danych wynika, że 54% blogów zamieszcza reklamy. W większości są to dodatki typu "AdKontekst" - używa ich 70% blogerów, którzy zdecydowali się na taką formę zarobku. 23% z nich zamieszcza zresztą co najmniej trzy tego typu platformy.

Dochody z tego rodzaju działalności nie są wysokie. Średni zarobek blogera reklamującego innych wyniósł w USA w zeszłym roku około 200 dolarów.

Jednocześnie 46% blogerów w ogóle od reklamy stroni. Głównym powodem jest ich przekonanie, że blogi mają zbyt małą oglądalność, aby uzyskać z nich faktyczny zysk - co zasadniczo może być prawdą. Niektórzy są też zdania, że zamieszczenie reklam zepsuje ich wizerunek w oczach czytelników bloga.

Ja u siebie reklam nie zamieszczam z innego powodu: denerwują mnie na przeglądanych stronach, więc i nie chcę ich widzieć u siebie. Coraz częściej jednak widzę w Polsce tendencję do tworzenia blogów tylko i wyłącznie po to właśnie, żeby zarabiać na reklamie na nich - do tego stopnia, że nie idzie tam znaleźć autorskich tekstów właściciela bloga, a tylko ściągnięte z Netu darmowe artykuły. Ciekawa więc jestem, jak wypadłoby podobne badanie zrobione u nas...?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.