Popraw sobie urodę, grając na Xboksie. L'Oreal zwraca się do kobiet-graczy

Popraw sobie urodę, grając na Xboksie. L'Oreal zwraca się do kobiet-graczy05.10.2012 15:01
Dziewczyny grają nie tylko na Xboksie ;) (Fot. Flickr/ Mustafa Sayed/Lic. CC by)
Marta Wawrzyn

Szukanie kobiet na Xboksie to pomysł ryzykowny, ale kto wie, może się opłaci. Firma L'Oreal proponuje aplikację, która pomoże grającym dziewczynom zrobić fajny makijaż, a także zorientować się w nowościach kosmetycznych. Czy to się sprzeda?

Szukanie kobiet na Xboksie to pomysł ryzykowny, ale kto wie, może się opłaci. Firma L'Oreal proponuje aplikację, która pomoże grającym dziewczynom zrobić fajny makijaż, a także zorientować się w nowościach kosmetycznych. Czy to się sprzeda?

Zanim zabrałam się do pisania tego tekstu, rzuciłam się sprawdzać w Sieci, czy istnieje słowo "graczka". Owszem, czasem można je znaleźć w serwisach czy na forach zajmujących się grami, w praktyce jednak "graczka" to podobny twór do "polityczki", przy czym to drugie określenie można czasem usłyszeć w telewizji. O "graczce" prawie nikt nie słyszał.

Nie znaczy to jednak, że nie istnieją kobiety, które grają. Istniały, kiedy chodziłam do podstawówki, istnieją i teraz. Francuska firma L'Oreal uznała nawet, że da się na nich zarobić, i stworzyła aplikację The Next Level na Xboksa 360.

Grające dziewczyny mogą pooglądać materiały wideo instruujące, jak zrobić makijaż; mogą się też dowiedzieć, co ciekawego wypuścił ostatnio L'Oreal. Aplikację da się dopasować do swoich potrzeb. Użytkowniczki mogą tworzyć spersonalizowane kalendarze wydarzeń, listy zakupów, a także otrzymywać porady dotyczące pielęgnacji urody, oparte na prognozie pogody. Dla najbardziej aktywnych dziewczyn przewidziane są nagrody w postaci punktów, które można wymieniać na produkty L'Oreala.

Czy to ma sens? Jak najbardziej. Ross Honey, odpowiedzialny za reklamę w Xbox LIVE, napisał w e-mailu do serwisu Ad Age (który podał tę informację), że gracze "podstawowi" nie są jedynymi użytkownikami tej konsoli. Przeciwnie, publika rozrasta się i staje się coraz bardziej zróżnicowana. Pojawia się coraz więcej osób, które oprócz grania interesuje też np. moda i uroda (czyli zwykle właśnie pań).

Dla niektórych panów żyjących wciąż w latach 90. może to stanowić zaskoczenie, ale aż 40% z 20 mln użytkowników Xboksa to kobiety. Fakt, w języku polskim słowo "graczka" wciąż brzmi dziwnie. To jednak właściwie nie ma znaczenia. Skoro L'Oreal uznał, że warto promować markę na Xboksie, to znaczy, że potencjalnych klientek nie brakuje.

Źródło: Ad Age

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.