PortalFilmowy.pl - nowa jakość czy krąg wzajemnej adoracji?

PortalFilmowy.pl - nowa jakość czy krąg wzajemnej adoracji?14.12.2011 16:30
Akcja! (Fot. Flickr/aaronkaiser/Lic. CC by-nd)

Pod koniec listopada w Sieci zadebiutował nowy, polski serwis poświęcony filmom. Znane nazwiska, wielkie plany i ambitne zapowiedzi twórców sprawiają wrażenie, że na opanowanym przez Filmweb i Stopklatkę rynku pojawił się nowy, równoprawny gracz. Ile w tym prawdy?

Pod koniec listopada w Sieci zadebiutował nowy, polski serwis poświęcony filmom. Znane nazwiska, wielkie plany i ambitne zapowiedzi twórców sprawiają wrażenie, że na opanowanym przez Filmweb i Stopklatkę rynku pojawił się nowy, równoprawny gracz. Ile w tym prawdy?

Pierwsze recenzje komentatorów i blogerów były raczej przychylne. Portal Filmowy potraktowano życzliwie jako nową, ciekawą inicjatywę w polskiej Sieci. Czas, jaki minął od debiutu, pozwala jednak ocenę bazującą nie na pierwszym wrażeniu, ale na weryfikacji obietnic przedstawionych przez twórców portalu na konferencji prasowej.

PORTALFILMOWY.PL - Konferencja 23.11.2011

O gustach się nie dyskutuje, jednak przejrzysty layout Portalu Filmowego pozwala bez trudu zorientować się w sekcjach strony i ocenić, co i gdzie będzie można znaleźć. Jak przystało na serwis filmowy, na stronie poza newsami znajdują się recenzje, zapowiedzi filmów, plotki z życia gwiazd i inne, standardowe w takich przypadkach treści.

PortalFilmowy.pl
PortalFilmowy.pl

Interesującym działem jest Film Prof – ta część serwisu zawiera informacje przeznaczone dla osób związanych z tworzeniem filmów lub zainteresowanych tą branżą. Znajdują się tam m.in. porady prawne czy wskazówki, jak promować filmy.

Jasnym punktem Portalu Filmowego są również współpracujący blogerzy – teksty Quentina czy Tomasza Raczka są ciekawym uzupełnieniem serwowanych internautom treści.

Portal Filmowy ma z założenia wyróżniać się większą uwagą poświęcaną polskiemu kinu. Związki ze środowiskiem filmowym z pewnością ułatwią zdobywanie ciekawych informacji i faktycznie - w porównaniu ze średnią znaną z innych serwisów Portal Filmowy korzystnie wyróżnia się liczbą wieści z polskiego podwórka.

Niestety nie dotyczy to kanału w serwisie YouTube. Z 38 udostępnionych w chwili pisania tego tekstu filmów większość to powszechnie dostępne trailery. Warto tam jednak zajrzeć choćby po to, by obejrzeć serię całkiem - jak na mój gust - zabawnych reklam serwisu:

Milczenie owiec (The Silence of the Lambs) by NBD

Niebo nad Berlinem (Wings of Desire) by NBD

Wraz z debiutem portalu uruchomiono również fanpage na Facebooku. Stronę polubiły na razie 322 osoby, a administratorzy najwyraźniej zapomnieli zarejestrować jej nazwę.

Mimo dobrego wrażenia mam jednak trochę wątpliwości. Trzymam kciuki za niemal każdy projekt internetowy – niezależnie od zasadności jego powstania dobrze życzę ludziom, którzy mają jakiś pomysł i ciężką pracą chcą go zrealizować, a przy odrobinie szczęścia nawet na tym zarobić. Nie ma w tym nic złego.

Portal Filmowy raczej nie należy do tej kategorii. Został założony przez Stowarzyszenie Filmowców Polskich i Polski Instytut Sztuki Filmowej – instytucję, której zarząd powoływany jest przez ministra kultury i która utrzymuje się z narzuconych przez prawo opłat od stacji telewizyjnych, operatorów sieci kablowych oraz, co szczególnie istotne, z dotacji przekazywanej przez Ministerstwo Kultury.

Skąd Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma pieniądze na dotacje, nie muszę chyba przypominać szczęśliwym podatnikom mogących z dumą nazywać się mecenasami Portalu Filmowego.

PortalFilmowy.pl
PortalFilmowy.pl

Mieszane uczucia budzi również deklaracja, która padła na konferencji prasowej - „Nie jesteśmy przedsięwzięciem komercyjnym”. Doprawdy? Interesująco wygląda w takim kontekście zachęta, by kontaktować się w sprawie reklamy w serwisie.

Jak już zauważyłem wyżej – nie ma nic złego w tworzeniu komercyjnego produktu. Problem pojawia się, gdy w szranki z prywatnymi serwisami, jak Filmweb, staje serwis założony przez instytucję finansowaną przez nas wszystkich.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.