Potraficie jeszcze skupić się na oglądaniu telewizji? Większość Polaków nie potrafi

Potraficie jeszcze skupić się na oglądaniu telewizji? Większość Polaków nie potrafi24.07.2014 09:36
Zdjęcie pary przez telewizorem pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Oglądając telewizję, sięgamy po inne urządzenia – laptopa, tablet, smartfona – i zaczynamy przeglądać Internet albo komentować w serwisach społecznościowych to, co właśnie zobaczyliśmy. Ale czy to znaczy, że telewizję czeka marny koniec?

Wirtualne Media cytują badanie IRCenter i SW Research na temat multiscreeningu w Polsce. Badanie potwierdza to, co wiedzieliśmy już wcześniej: kiedy oglądamy telewizję, sięgamy po inne urządzenia.

Tablet? Na razie raczej laptop...

Najczęściej tym urządzeniem jest komputer (69%), ale telefon znajduje się zaraz za nim (52%). 26% z nas podczas oglądania TV bawi się tabletem, a tylko 1% konsolą do gier. Po drugie urządzenie sięgamy, niezależnie od tego, czy oglądamy TVP, czy program stacji kablowej, za który dodatkowo płacimy. Co ciekawe, nie przodują tu wcale wydarzenia sportowe, drugi ekran lubimy mieć przede wszystkim wtedy, kiedy oglądamy film albo serial.

Czy to znaczy, że filmy i seriale emitowane w polskiej telewizji są mało angażujące dla widza? I tak, i nie. Wirtualne Media piszą, że często po prostu zaczynamy szukać informacji w Sieci o oglądanym programie. Nie z konieczności, tylko dlatego że możemy. I dlatego, że nie potrafimy się skupić na dłużej niż kilka czy kilkanaście minut. Też tak mam, oglądając telewizję. Zawsze tak miałam – teraz przeglądam Twittera, a kiedy byłam w szkole, odrabiałam lekcje, oglądając jednocześnie filmy i seriale w TV. Niemożność wytrzymania dłużej przed telewizorem to nic nowego. Multiscreening to coś nowego – ale niekoniecznie złego dla klasycznej telewizji. Udowodniła to choćby kariera oscarowego selfie Ellen.

Telewizja to potęga, nawet jeśli nie oglądamy jej uważnie

Polskie stacje TV jeszcze nie nauczyły się wykorzystywać serwisów społecznościowych do promocji swoich programów. W USA podczas emisji seriali na ekranie pojawiają się hashtagi – po to, aby zachęcić widza do pisania na żywo na Twitterze o tym, co właśnie widział. W Polsce na Twitterze relacjonowane są raczej wydarzenia sportowe niż seriale.

Ale TVP może sobie pozwolić na to, żeby ignorować Twittera, w końcu używa go tylko garstka Polaków. Ba, nawet te 15 mln Polaków, którzy zaglądają co miesiąc na Facebooka, to nie jest aż tak porażająca liczba. Finał Mistrzostw Świata w szczytowym momencie oglądało ponad 11 mln Polaków. Naraz. Sporty zimowe i najpopularniejsze seriale również przyciągają gigantyczną publikę. Telewizja nie musi obawiać się niczego ze strony Internetu. Nawet jeśli oglądamy jej programy nieuważnie, wciąż je oglądamy. To wystarczy, żeby reklamodawcy płacili ogromne pieniądze za 30-sekundowe spoty.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.