Powstała komercyjna platforma transakcyjna dla Twittera

Powstała komercyjna platforma transakcyjna dla Twittera03.08.2009 14:33
Andrzej Biernacki

Firma SocialCord stworzyła platformę, która umożliwia muzykom czy innym twórcom dostarczanie treści za pośrednictwem Twittera i pobieranie za to opłat.

Firma SocialCord stworzyła platformę, która umożliwia muzykom czy innym twórcom dostarczanie treści za pośrednictwem Twittera i pobieranie za to opłat.

Usługa bazuje na modelu freemium. Zakłada on, że niewielka część treści jest udostępniana za darmo. Ma ona spełniać rolę zachęty - skłaniać użytkowników do wykupywania płatnych kont po to, aby mieć dostęp do dodatkowych rzeczy.

SocialCord skierował swoją ofertę przede wszystkim do muzyków i innych artystów. Ale mogą z niej korzystać praktycznie wszyscy dostawcy "specjalnych treści", którzy chcą udostępnić w sieci jakiś określony rodzaj materiałów.

Mogą to być chociażby klipy wideo. Przykładowo: jakiś zespół rozsyła swoim fanom link do fragmentu występu. Aby obejrzeć całość trzeba mieć wykupiony abonament. Mechanizm ten działa nie tylko w Twitterze, ale także w nowoczesnych urządzeniach mobilnych.

Płatności są realizowane w bardzo prosty sposób. Użytkownik podaje swój numer telefonu komórkowego, otrzymuje SMS-a z instrukcjami i kodem, a następnie aktywuje konto. Od tego  momentu koszt wybranego abonamentu jest doliczany do rachunku przez operatora.

Usługa działa na razie tylko w USA. Negocjacje z czterema największymi dostawcami usług mobilnych trwały 9 miesięcy. Osiągnięto w końcu porozumienie, które nie wymaga od klientów posiadania kart kredytowych.

Pomysł jest świetny. Pewne wątpliwości budzi jednak model biznesowy. 45% opłat abonamentowych idzie do kieszeni operatorów komórkowych. Z pozostałej kwoty swoją prowizję pobiera SocialCord. Dla właściciela treści pozostaje może 25, a może 35% całego przychodu.

Drugim problemem jest zainteresowanie samych użytkowników. Czy będą chcieli płacić za treści? Tak - pod warunkiem, że będą one unikalne. Jeśli to samo znajdzie się w Google za darmo popularność SocialCordu będzie znikoma.

Źródło: VentureBeat

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.