Prima aprilis - jak nabierano wczoraj gadżeciarzy?

Prima aprilis - jak nabierano wczoraj gadżeciarzy?02.04.2011 00:51
Angry Birds
Paweł Żmuda

Obserwując naszą scenę polityczną można dojść do wniosku, że nie ma rzeczy niemożliwych. Istnieje szansa, że wiele opublikowanych dziś informacji ze świata polityki to wcale nie żarty. W świecie gadżetów też trudno się połapać. Zaawansowane technologie sprawiają, że dzisiejsze "żartobliwe" informacje, wkrótce mogą stać się rzeczywistością. Sprawdźmy na co próbowano nas nabrać z okazji pierwszego kwietnia.

Chipsy z mięsa wieprzów z Angry Birds

Produkty żywnościowe związane z grami nie są już nowością. Pod koniec maja zeszłego roku sieć sklepów 7-Eleven poinformowała o możliwości wprowadzenia do swojej oferty prawdziwej żywności związanej z grą Farmville. Na sklepowych półkach miały znaleźć się produkty po zakupie których klienci otrzymywali kod na wirtualną walutę z gry. Pomysł sprzedaży chipsów Angry Birds z bekonu pochodzącego z ubitych świniaków mógł więc wydać się całkiem prawdziwy. Patrząc na jaką popularnością cieszy się komórkowa gierka można stwierdzić, że chipsy sprzedawałyby się jak świeże bułeczki. Niestety, przysmaków z logo Angry Birds nie zobaczymy jeszcze na sklepowych półkach. Kto wie, co przyniesie przyszłość...

Angry Birds Pork Rinds from ThinkGeek

Playmobil Apple Store Play Set from ThinkGeek

Obok chipsów z Angry Birds, kolejnym genialnym pomysłem ekipy ThinkGeek był zabawkowy sklep Apple Store. Posiadanie takiego gadżetu to "jedyna możliwość stania w kolejce po to, by później stać w kolejce" oczywiście zabawkowej ;). Playmobil Apple Store miał umożliwić najmłodszym oswojenie się z magią koncernu Apple. W skład zestawu miało wejść ponad 60 elementów - w tym figurka samego Steve'a Jobs. Całość miała kosztować od 50 do 180 dolarów (między 140 a 510 zł) w zależności od zakupionej wersji zestawu. Tak jak i chipsy z Angry Birds, tak i sklep Apple mógłby się dobrze sprzedać.

Sklep Apple
Sklep Apple

iPad 2 jako talerz w restauracji

iPad 2
iPad 2

Całkiem interesujący żart przygotowała ekipa popularnego serwisu technologicznego Cnet. Redaktorzy opisali na swoich łamach nową restaurację Tableau otwartą w Soho, imprezowej dzielnicy Londynu. W nowej ekskluzywnej knajpce zamiast talerzy na stołach miały pojawić się najnowsze iPady 2. W roli podkładek pod sztućce właściciele Tableau zastosowali iPody Touch. By uwiarygodnić żart, przygotowano nawet profil w serwisie Tumblr.

By uhonorować genialny koncern z Cupertino w menu knajpki miały znaleźć się prawdziwie kalifornijskie dania o nazwach takich jak Terminator Tortellini czy Hollywood Sing Steak. Wcale nie zdziwię się, jeśli w niedalekiej przyszłości ktoś otworzy podobną restaurację dla wyznawców Jobsa. Klientów ze świecącymi jabłkami na obudowach pewnie by nie brakowało.

Okulary przeciwko 3D

Okulary
Okulary

Kolejnym produktem w który dość łatwo uwierzyć są okulary zamieniające "męczący obraz w technologii 3D na spokojny obraz 2D", przygotowane również przez sklep ThinkGeek. Na stronie sklepu zapewniano, że wykorzystanie "odtrzydezujących" okularów pozwala na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia bólów głowy i nudności podczas kinowych seansów w 3D. Okulary wyceniono na równowartość około 40 złotych. Gdyby taki produkt faktycznie pojawił się w sprzedaży zapewne sam bym go sobie kupił ;).

Autoglass® invents self-repairing glass

Problem pękających wyświetlaczy doprowadza do szału wszystkich właścicieli droższych smartfonów. Na szczęście, firma Autoglass opracowała właśnie nowy rodzaj wyświetlaczy, które po uderzeniu, w bardzo szybkim tempie potrafi zregenerować swoją powierzchnię i całkowicie usunąć pęknięcia lub zarysowania. Brzmi jak spełnienie najskrytszych marzeń osób, których komórki lubią nie tylko dzwonić, lecz również uczyć się latać. Niestety, to (jeszcze) fikcja.

W zestawieniu zawarliśmy kilka wypatrzonych w Sieci chochlików opublikowanych na łamach różnych serwisów. Na jakie żarty natknęliście się dziś w Internecie - pomijając oczywiście YouTube 1911 i Google Helvetica. Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.