Problemy Blu-ray dopiero nadchodzą

Problemy Blu-ray dopiero nadchodzą04.03.2008 08:00
Szymon Adamus

Wojna formatów skończona – wygrał "Blu-ray". Ale ten kto myśli, że dla niebieskich płytek nastał czas niczym nieograniczonego dobrobytu grubo się myli. Dopiero teraz płytki muszą zawalczyć o klienta.

Osobiście na pierwszy ogień problemów rzuciłbym wymagania klientów. To że Blu-ray Disc Association zachwala Blu-ray to, że filmy w "1080p" wyglądają nieziemsko i to, że mamy wreszcie jeden format, nie oznacza jeszcze że w sklepach RTV ustawiają się kilometrowe kolejki po playery. Są one nadal za drogie, a brak ustabilizowanych specyfikacji technicznych obejmujących we wszystkich modelach standard 2.0 wcale nie polepsza sytuacji.

Druga sprawa to ceny płytek. Filmy tanieją, ale mając na półce tytuł BR za 110 i  DVD za 20-30 złotych ciężko jest znaleźć dostatecznie dużo argumentów na wydanie większej kasy. Szczególnie, że nowoczesne odtwarzacze DVD i Blu-ray pozwalają na zwiększanie jakości filmów na starszych płytach. Skalowane DVD nie dorównuje oczywiście natywnej rozdzielczości Blu-ray, ale kilkukrotnie niższa cena chwyta za portfel.

Poza tymi problemami Victor Matsuda, członek zarządu Blu-ray Disc, Association zauważa jeszcze inne wyboje na autostradzie wiodącej do bogactwa i sławy niebieskiego formatu.

Głównym wyzwaniem jest przeniesienie naszego sukcesu na stosunkowo małym rynku do rozmiarów masowych - mówi Matsuda w wywiadzie dla WhatHiFi.com.

Wojna formatów skończona – wygrał "Blu-ray". Ale ten kto myśli, że dla niebieskich płytek nastał czas niczym nieograniczonego dobrobytu grubo się myli. Dopiero teraz płytki muszą zawalczyć o klienta.

Osobiście na pierwszy ogień problemów rzuciłbym wymagania klientów. To że Blu-ray Disc Association zachwala Blu-ray to, że filmy w "1080p" wyglądają nieziemsko i to, że mamy wreszcie jeden format, nie oznacza jeszcze że w sklepach RTV ustawiają się kilometrowe kolejki po playery. Są one nadal za drogie, a brak ustabilizowanych specyfikacji technicznych obejmujących we wszystkich modelach standard 2.0 wcale nie polepsza sytuacji.

Druga sprawa to ceny płytek. Filmy tanieją, ale mając na półce tytuł BR za 110 i  DVD za 20-30 złotych ciężko jest znaleźć dostatecznie dużo argumentów na wydanie większej kasy. Szczególnie, że nowoczesne odtwarzacze DVD i Blu-ray pozwalają na zwiększanie jakości filmów na starszych płytach. Skalowane DVD nie dorównuje oczywiście natywnej rozdzielczości Blu-ray, ale kilkukrotnie niższa cena chwyta za portfel.

Poza tymi problemami Victor Matsuda, członek zarządu Blu-ray Disc, Association zauważa jeszcze inne wyboje na autostradzie wiodącej do bogactwa i sławy niebieskiego formatu.

Głównym wyzwaniem jest przeniesienie naszego sukcesu na stosunkowo małym rynku do rozmiarów masowych - mówi Matsuda w wywiadzie dla WhatHiFi.com.

Kolejnym wyzwaniem według Victora Matsuda będzie umieszczenie napędu Blu-ray w centrum domowego zestawu RTV. Trudno się z tym nie zgodzić. Aktualne ceny zarówno napędów jak i nośników DVD sprawiają, że format ten trzymał, trzyma i nadal będzie trzymał się mocno.

Z kolei to, czego obóz BR się nie boi to internetowa sprzedaż filmów w wysokiej rozdzielczości.

Źródło i fot.: WhatHiFi.com, własne, Wikipedia

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Blu-Ray od LG
Piotr Garbat
Dla kogo Blu-ray?
Szymon Adamus
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.