"Profesjonalna" obsługa

"Profesjonalna" obsługa12.07.2009 10:27
Szymon Adamus

Pamiętacie kwiatki klientów dużych sklepów elektronicznych? Oj czego to ludzie nie wygadują myśląc, że się znają. Tylko, że to działa w dwie strony. Sprzedawcy czasem też nie miała zielonego pojęcia o czym gadają... ale pozory muszą być.

W pełnej wiadomości kilka przykładów z mojego życia. Dodawajcie swoje.

Pamiętacie kwiatki klientów dużych sklepów elektronicznych? Oj czego to ludzie nie wygadują myśląc, że się znają. Tylko, że to działa w dwie strony. Sprzedawcy czasem też nie miała zielonego pojęcia o czym gadają... ale pozory muszą być.

W pełnej wiadomości kilka przykładów z mojego życia. Dodawajcie swoje.

Mój ulubiony temat na jaki trafiam w dużych sklepach to rozdzielczości. O Boże ile ja kiedyś straciłem czasu na wyjaśnianie sprzedawcy w czerwonej bluzce różnic między 1080p, a 1080i. A wyszło od pytania o natywną rozdzielczość matrycy, po którym szanowny kolega zrobił minę jakby właśnie trafił na egzamin z fizyki kwantowej... ustny... przed rektorem i całą uczelnią... bez spodni.

    • No, ale tu jest naklejka HD - *powiedział z przekonaniem na koniec.

*- HD Ready, a nie Full HD - *odpowiedziałem spokojnie.

- A to jest jakaś różnica?

Hmm. No jest.

TV Resolution 720p vs 1080i 1080p Plasma LCD DLP

Innym razem kupowałem, na moje nieszczęście, laptopa z Blu-ray. W sumie wszystko już o tym modelu wiedziałem przed przyjściem do sklepu, ale chciałem:

  1. się upewnić,
  1. sprawdzić wiedzę sprzedawcy.

Pytam go więc o napęd.* Blu-ray.*

Tylko odczyt?* Nie, także zapis.*

Na pewno?* Na pewno.*

100 procent?* No... sprawdzę.*

5 minut później.

Tylko odczyt.

Zacząłem więc też pytać o kartę graficzną, zainstalowany system, dodatkowe oprogramowanie, wsparcie techniczne... w końcu skończyłem, bo więcej sprzedawca patrzył w monitor komputera (oficjalna strona producenta) niż na mnie.

Komputer kupiłem... ale w sieci. 300 złotych taniej. Był następnego dnia.

Fot. stuartpilbrow/Flickr
Fot. stuartpilbrow/Flickr

Całkiem niedawno miałem też cyrki z Blu-ray'em w wypożyczalni. Wiele tego na półkach nie było, ale kilkanaście filmów się o dziwo znalazło. Wziąłem dwa tytuły i podchodzę pewnym krokiem do kasy. Pani zza lady patrzy na mnie niewidzącym wzrokiem, wygląda jakby kontemplowała sens życia po czym rzuca:

- Ale to ma być na pewno Blu-rjej?

- Na pewno.

- Bo Pan, wie że to pójdzie tylko na Blu-rjej i HD DVD?

- HD DVD?

- No takie DVD.

- eee ale to na tym nie ruszy. Tylko na Blu-rjej... znaczy -ray.

-  Tak. Tylko na Blu-rjej i HD DVD.

- Nie ważne.

- Czyli Blu-rjej?

- Tak.

- 40 złotych.

Tak zgłupiałem, że po przyjściu do domu wrzuciłem szybko płytę do odtwarzacza by się upewnić czy aby na pewno zadziała. Zadziałała. Ale tylko na Blu-rjej.

Fot. parislemon/Flickr
Fot. parislemon/Flickr

Kilka jeszcze takich sytuacji miałem, ale zostawię na inny raz robiąc miejsce na Wasze przygody. Wpisujcie w komentarzach.

Oczywiście na koniec trzeba jeszcze znaznaczyć, że tak jak nie wszyscy klienci to skończeni idioci, tak i nie wszyscy sprzedawcy nie mają bladego pojęcia o tym czym handlują. Te głupie wyjątki są po prostu zabawniejsze.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.