Przemyślenia o świecie IT #2 - Czyli rozmowy o … konsoli Razera

Przemyślenia o świecie IT #2 - Czyli rozmowy o … konsoli Razera28.06.2014 12:12
Jan Nowak

Razer – producent sprzętu komputerowego dla graczy, chce stać się trzecią siłą na rynku konsol (w zasadzie czwartą po Nintendo) – ale czy to możliwe?

Razer, razer i razer ...

W tekście Adama Bednarka "Razer też chce mieć swoją konsolę z Androidem. Będzie rywalizować z Amazonem! możemy się dowiedzieć o planach Razera na wejście w nowy rynek, gdzie ma rywalizować z Amazonem.

Według myśli technologicznej jest tu parę problemów, przede wszystkim dominacja konsol Sony i Microsoftu – PlayStation i Xbox są bardzo potężnymi rywalami na tym rynku. Jednak to pozorny problem, gdyż ten sprzet wpasował się w rynek „Hi-End”, (w zasadzie same konsole to rynek Lo-End :P) a ich cena wynosi koło 2000 złotych.

Więc tu jest pierwsza wskazówka – Konsola nie może kosztować 2000 złotych, ale ile powinna?

W mojej opinii – 300zł, tak 300 złotych!

Czemu tyle? Jest to niska cena dla tego typu sprzetu i wiele osób będzie mogło sobie na taką konsolę pozwolić, szczególnie dla osób, które będą ją wykorzystywały gdzieś między Tabletem, a Smartfonem.

Oczywiście ta cena powinna zawierać w sobie konsolę, gamepad (raczej jeden) i sprzęt; im mocniejszy, tym lepszy.

Ale Ouya …

Odpadła. Tak, wiem. Jednak cały problem Ouya była nie najlepsza jakość. Gry działające poniżej 30FPS (załóżmy, że 30FPS jest dolną granicą z jaką gry powinny chodzić), nie do końca najlepszej jakości Gamepady (obudowa Ouyi może być z papieru, ale Gamepad musi być porządnie zaprojektowany i wytrzymały). Niby można stwierdzić, że to 300zł i możemy się z tym pogodzić, jednak wcale tak być nie musi. Więc Razer musi ogólnie postawić na "Gaming Experience", czyli na jak najlepsze doświadczenie graczy.

System Operacyjny

Real Racing 3, Źródło zdjęć: © EA
Real Racing 3
Źródło zdjęć: © EA

Wiemy, że konsola Razera ma chodzić na Android TV. Sam Android dąży do odchudzenia się, by chodzić jeszcze szybciej i stabilniej, jednak duże pole do popisu mają deweloperzy. Dobrzy deweloperzy to stabilna i szybka konsola.

Mogliby też wcześniej pomyśleć o Linuksie (np. Debianie), chociaż w tej cenie (bez obsługi OpenGL [chyba, że coś się zmieniło]) widziałbym problem. No i nie każdy chce grać w OpenArenę, podczas gdy sprzęt może obsłużyć Real Racing – niemniej warto się zainteresować.

Ale to Razer!

Razer na 99% nie będzie produkował konsoli w cenie 300zł, już prędzej za 1000, co może przeszkodzić w sprzedaży (zasada ekonomii; jeśli towar kosztuje 10zł, to więcej osób kupi, niż gdy będzie kosztował 100zł)

W alternatywnym świecie …

Jak już wspomniałem, monopol Sony i Microsoftu jest potężny, jednak można być „trzecią siłą” … jak?

Steam Machines, czyli to na co wyczekujemy. Oczywiście trzeba porzucić procesor ARM, Androida i przyjąć Linuksa z Intelem. Niemniej tania konsola (w sensie komponentów) i jak największa wydajność (optymalizacja) może pozwolić na stworzenie konsoli ze sporą gamą gier. O jakości produktów Razer dyskutować nie będziemy, ale o cenie i owszem. Razer nie produkuje sprzętu za grosze, więc za takiego Steam Machines mogliby chcieć nawet (co jest bardzo ryzykowne) – 2000zł.

Czyli przykładowo: Konsola z SteamBox i XBMC za 1000zł. Niska cena w porównaniu do Xbox czy Playstation, jednak czy ma szanse? Nie wiem. Ale na konsolę za 300zł to i ja bym się skusił prawdopodobnie.

Osobiście nie widzę sensu w żadnej nowoczesnej konsoli, gdyż to te stare konsole miały „to coś”, do tej pory jest sentyment do „Crasha Bandicoota” czy „Spyro the Dragon”, które zwykle nie pojawiały się na komputerach. Cały problem taki, że dziś większość gier z konsoli jest na komputerze (i vice versa), więc nie ma presji na kupowanie tego rodzaju sprzętu.

Dziękuję za przeczytanie, zachęcam do komentowania i ...

Do zobaczenia ;)

PS. Ci, którzy wyczekiwali na wpis „Windows ME pod DosBox” - niestety, go nie dostaną. Nie udało mi się zainstalować Windowsa ME, a Windows 98 nie działa w pełni poprawnie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.