Rozwiązanie konkursu: konferencja Internet w Badaniach

Rozwiązanie konkursu: konferencja Internet w Badaniach28.02.2009 16:52
Blomedia poleca

Tydzień temu ogłosiliśmy konkurs, w którym nagrodą były dwie wejściówki na konferencję organizowaną przez Biznes2.0 - Internet w badaniach. Dzisiaj przyszedł czas na podanie wyników. Dwie naszym zdaniem najciekawsze odpowiedzi na pytanie: “jaka metoda badania internetu ma przed sobą świetlaną przyszłość i dlaczego?” to...

Tydzień temu ogłosiliśmy konkurs, w którym nagrodą były dwie wejściówki na konferencję organizowaną przez Biznes2.0 -* Internet w badaniach*. Dzisiaj przyszedł czas na podanie wyników. Dwie naszym zdaniem najciekawsze odpowiedzi na pytanie: “jaka metoda badania internetu ma przed sobą świetlaną przyszłość i dlaczego?” to...

Kicek 26.02.2009 godz. 23:42

*Pozwolę sobie nie zgodzić się z poprzednikami :)

Być może gdzieś na świecie, gdzie zaufanie do badających jest większe, dodatkowe oprogramowanie ‚szpiegujące‘ naszą aktywność w Sieci będzie popularne. Przykład naszego kraju pokazuje jednak dobitnie, że tego typu sposób gromadzenia informacji dzięki swojemu negatywnemu oddźwiękowi społecznemu może nie być do końca popularne.

Moim zdaniem ‚świetlaną przyszłość‘ mają przede wszystkim badania internetowe oparte na użytkownikach serwisów sieciowych bazujących na nurcie web 2.0. Dlaczego? Ich użytkownicy to w większości osoby aktywne w internecie, szukające możliwości zostania wysłuchanym i zrozumianym. Czują oni potrzebę współpracy z innymi ludźmi, wymiany doświadczeń, informacji czy zainteresowań. Tego typu użytkownicy podzielą się swoimi odczuciami (czytaj: dadzą się po prostu zbadać) dużo chętniej, niż internauci korzystający z Sieci wyłącznie w celu zbierania i przetwarzania informacji.

Moją odpowiedzią na pytanie “jaka metoda badania internetu ma przed sobą świetlaną przyszłość?” jest więc stwierdzenie: jakakolwiek, obejmująca aktywnych użytkowników serwisów web 2.0. Mogą to być ankiety online, pytania mailowe, gadugadowe itp.. Różnego rodzaju tematyczne serwisy społecznościowe dają możliwość dotarcia do szerokiego grona respondentów wyspecjalizowanych w różnych dziedzinach. To już od fantazji i kreatywności ankietera zależeć będzie w jaki sposób uzyska od nich niezbędne informacje:)*

Wiosanna 27.02.2009 godz. 14:08

Zdalne testy usability, ankiety, zapisywanie pełnych odwiedzin użtykownika (co gdzie kliknął w czasie), clicktracking, eyetracking. Jednak największą przyszłość mają metody, które dają twarde dane niedeklaratywne takie jak clicktracking. Pokazują one jak uzytkownicy zachowują się na stronie, a nie jak twierdzą, że się zachowują. Z racji, że clicktracking jest młodą dziedziną ma wciąż duże perspektywny rozwoju.

Do zwycięzców odezwiemy się drogą mailową. Gratulacje!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.