Jakie sztuczki stosują spamerzy, aby uzyskać dostęp do Twoich danych?

Jakie sztuczki stosują spamerzy, aby uzyskać dostęp do Twoich danych?13.12.2010 18:14
Sztuczka (Fot. Flickr/helenadagmar/Lic. CC by-nd)

Rozwój Sieci sprawia, że marketingowcy mają pełne ręce roboty. Trzeba przyznać, że są skuteczni, a niektórym działaniom nie można odmówić finezji. Jakie pułapki zastawili na nas w serwisach społecznościowych?

Rozwój Sieci sprawia, że marketingowcy mają pełne ręce roboty. Trzeba przyznać, że są skuteczni, a niektórym działaniom nie można odmówić finezji. Jakie pułapki zastawili na nas w serwisach społecznościowych?

Przed laty sprawa była bardzo prosta – reklamy na stronach WWW w gruncie rzeczy niewiele różniły się od tych zamieszczanych w prasie, a głównym utrapieniem związanym z sieciowym marketingiem był spam. W 2004 r. Bill Gates wygłosił karkołomną tezę, że w ciągu dwóch lat problem spamu zostanie rozwiązany.

Kolejne lata dowiodły, że było to równie trafne jak przypisywana Billowi opinia, że 640 kB pamięci powinno wystarczyć każdemu. Prawdziwym Eldorado dla internetowych marketingowców okazały się jednak wyszukiwarki i serwisy społecznościowe.

W tym pierwszym przypadku problemem dla klientów jest wysoka pozycja serwisów oferujących skandalicznej jakości produkty i usługi. Serwis Computerworld opisuje przykład DecorMyEyes.com – sklepu, którego właściciel regularnie ubliżał i groził klientom.

Bulwersujące opinie z linkami do sklepu pojawiały się na tyle często, że zaczął zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Im bardziej właściciel sklepu obrażał klientów, tym więcej tekstów na ten temat powstawało. Im więcej tekstów powstawało, tym wyższa była pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania ;).

O innym sposobie stosowanym przez marketingowców pisaliśmy niedawno – w zależności od budżetu i zasięgu działania firmy wynajmują wyspecjalizowane agencje lub nakłaniają własnych pracowników do udzielania się na forach.

Skala tego typu działań jest coraz większa. Ponadto takim sposobem budowania wizerunku zainteresowały się nie tylko – jak dotychczas – firmy, ale także rządy niektórych państw. Słynna stała się chińska „50 Cent Army” – tysiące chińskich internautów zaangażowano w wychwalanie komunistycznego ustroju i poprawę wizerunku Chin.

Rozwój serwisów społecznościowych sprawił jednak, że coraz większą popularność zdobywają bardziej wyrafinowane metody.

Wśród nich najpopularniejszą jest tworzenie atrakcyjnego profilu, z którego wysyłane są zaproszenia nakłaniające do włączenia go do swojej sieci znajomych. Nawet jeśli osoba wysyłająca zaproszenie jest kimś zupełnie obcym, bardzo często użytkownicy portali społecznościowych nie mają żadnych oporów z dodaniem jej do listy przyjaciół.

Bardziej pracochłonną metodą jest podszywanie się pod rzeczywistych znajomych. Jeśli użytkownik ma konto w wielu serwisach społecznościowych, wystarczy porównać listy kontaktów i założyć konto „znajomego” w serwisie, w którym go jeszcze nie ma.

Kolejna metoda jest zdecydowanie najbardziej oburzająca. Po włamaniu na konto użytkownika do listy znajomych dodawane jest konto spamera, umożliwiając mu przesyłanie treści reklamowych.

Działania marketingowców wykorzystujących spam i manipulowanie przy wynikach wyszukiwania stały się – niestety – normą. Sądzicie, że sieci społecznościowe, coraz częściej wykorzystywane w celach reklamowych, mają szansę na zachowanie wiarygodności?

Źródło: Computerworld

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.