Skype niczym gadu-gadu - wprowadzi reklamy?

Skype niczym gadu-gadu - wprowadzi reklamy?11.05.2010 16:35
Wojciech Usarzewicz

CEO Skype'a Joshowi Silvermanowi zachciało się upodobnić do polskiego Gadu-Gadu - chcąc dalej rozwijać swój komunikator, twórcy planują wprowadzić reklamy do swojego komunikatora. Póki co jedynym źródłem dochodu dla Skype'a jest oferowanie klientom tanich rozwów telefonicznych przez ten komunikator internetowy, a jedyne reklamy pojawiają się w postaci bannerów na kliencie pod system Windows.

CEO Skype'a Joshowi Silvermanowi zachciało się upodobnić do polskiego Gadu-Gadu - chcąc dalej rozwijać swój komunikator, twórcy planują wprowadzić reklamy do swojego komunikatora. Póki co jedynym źródłem dochodu dla Skype'a jest oferowanie klientom tanich rozwów telefonicznych przez ten komunikator internetowy, a jedyne reklamy pojawiają się w postaci bannerów na kliencie pod system Windows.

Póki co nie wiadomo, jak takie reklamy miałby wyglądać - Silverman zapewnia jednak, że będą "smaczne", można więc wnioskować, iż nie będą zbyt inwazyjne dla użytkowników. Jak jednak podkreśla, wprowadzenie takiej metody zarabiania na komunikatorze jest kwestią delikatną, użytkownicy korzystają ze Skype'a również (a może i przede wszystkim) w celach prywatnych.

Wnioskuje się, iż reklamy u Silvermana miałby wyglądać jako krótkie wiadomości dźwiękowe pojawiające się w oczekiwaniu na połączenie, lub też jako pop-upy w stylu tych widocznych na YouTube, ponieważ Skype oferuje również połączenia wideo.

Na dzień dzisiejszy ze Skype'a korzysta ponad 560 milionów zarejestrowanych użytkowników, z czego aż 20 milionów jest jednocześnie zalogowanych. Wprowadzenie reklam może odbić się negatywnie na tych statystykach, ponieważ aktualni użytkownicy przyzwyczaili się do w pełni darmowej komunikacji, pozbawionej jakichkolwiek reklam.

Można jedynie się spodziewać, iż polscy użytkownicy wcale się zmianami nie przejmą, w kraju nad Wisłą przyzwyczajeni przecież jesteśmy do inwazyjnej reklamy w komunikatorach, które z reguły na początku zawsze były w stu procentach darmowe.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.