Sony jednak zrobi OLED? Tak, ale we współpracy z Panasonikiem

Sony jednak zrobi OLED? Tak, ale we współpracy z Panasonikiem15.05.2012 19:30
Pierwszy i ostatni OLED Sony (fot. sony.com)
Marcin Honkisz

Pamiętacie, jak Sony jeszcze dwa miesiące temu zarzekało się, że żaden OLED nie wyjedzie z jego fabryk? Wygląda na to, że sytuacja może się zmienić. Za sprawą Panasonica.

Pamiętacie, jak Sony jeszcze dwa miesiące temu zarzekało się, że żaden OLED nie wyjedzie z jego fabryk? Wygląda na to, że sytuacja może się zmienić. Za sprawą Panasonica.

Panasonic od pewnego czasu szukał partnera, z którym mógłby wdrażać nowe produkty w technologii OLED. Mimo że do tej pory nie był specjalnie zainteresowany tą technologią, teraz szuka nowych rozwiązań. Okazało się nawet, że prezentacja pierwszego produktu ma się odbyć na targach IFA 2012 we wrześniu.

Nie wszystko jest jednak takie łatwe. Może i da się zaprezentować prototyp, ale produkcja masowa to inna bajka. A jak nie wiadomo, o co chodzi, to oczywiście chodzi o pieniądze. Inwestycja to spora, bo warta aż 20-30 mld jenów (czyli 245-370 mln euro). Wygląda na to, że współpraca ułoży się z drugim potentatem – Sony.

Wielki budżet i wielkie nadzieje to jednak może być zbyt mało, by liczyć się na rynku. Jak wiadomo, telewizory OLED nie są już zaskakującą nowością. Czy więc Panasonic się spóźnił? Czy próba dogonienia konkurencji nie przyniesie kolejnych strat? Przypomnijmy, że w 2011 roku Panasonic stracił 9,7 miliarda dolarów. Niełatwo załatać taką dziurę.

Tymczasem obie firmy zapewniają, że chcą połączyć siły i razem tworzyć nowe rozwiązania. Panasonic planuje już wkrótce wypuścić serię pilotażową. Zamiarem firmy jest stworzenie linii telewizorów OLED w najwyższej jakości, za to za jak najmniejszą cenę.

Zgodnie z doniesieniami gazety „Nikkei” produkcja ruszy w 2015 roku i ma być skierowana głównie do klientów o mniej zasobnym portfelu. Nie ma co ukrywać, że obie firmy mają co najmniej dwuletnie spóźnienie w porównaniu z koreańskimi rywalami. Trudno więc stwierdzić, czy ten ruch ma sens.

Wygląda więc na to, że współpraca Sony i Panasonica przy produkcji telewizorów OLED ma być lekiem na całe zło. Współpraca obniży koszty, a przyspieszy produkcję. Teoretycznie ma to wpłynąć pozytywnie na jakość i cenę produktu końcowego. Czy jednak klienci za te kilka lat wciąż będą zainteresowani tą technologią? Zapewne zależy to od jakości sprzętu, designu i oczywiście parametrów. Czas pokaże.

Na razie ewentualna umowa między dwoma firmami jest ewenementem na skalę światową. Ciekawe, czy rywale będą umieli zgodnie zakasać rękawy i stworzyć godne uwagi propozycje dużych paneli OLED.

Źródło: engadget

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.