Sony SimulView - split screen nie będzie już potrzebny

Sony SimulView - split screen nie będzie już potrzebny10.02.2012 17:00
Fot. Sony
Paweł Żmuda

Każdy, kto rozpoczynał swoją przygodę z grami wideo na długo przed tym, zanim tryb multiplayer stał się synonimem dobrej zabawy z przyjaciółmi, wie pewnie, czym był split screen. Tryb rozgrywki pozwalający na jednoczesną grę dwóch osób nie był wolny od wad. Firma Sony wreszcie je wyeliminowała.

Każdy, kto rozpoczynał swoją przygodę z grami wideo na długo przed tym, zanim tryb multiplayer stał się synonimem dobrej zabawy z przyjaciółmi, wie pewnie, czym był split screen. Tryb rozgrywki pozwalający na jednoczesną grę dwóch osób nie był wolny od wad. Firma Sony wreszcie je wyeliminowała.

Największym problemem podczas wieloosobowej gry na jednym komputerze lub telewizorze byli nieuczciwi przeciwnicy ukradkiem spoglądający na nieswoją część ekranu. Takich cheaterów nie dało się w żaden sposób wyeliminować, bo niby jak? Wraz ze spadkiem cen szybkich łączy internetowych, wiele osób zrezygnowało z gry na split screenie na rzecz zabawy w trybie multiplayer. Teraz wspomnienia sprzed lat będą mogły wrócić dzięki technologii SimulView wprowadzanej przez Sony.

Wykorzystując SimulView, gracze mogą bawić się na jednym telewizorze, nie widząc wzajemnie swoich ekranów, co ważne jest na przykład podczas gry w strzelanki czy strategie. Uczciwy podział wyświetlacza to zdecydowanie największa zaleta nowego sprzętu Sony PlayStation 3D, którego oficjalną wideoprezentację możecie zobaczyć poniżej.

PlayStation® 3D Display - Introducing SimulView™ Technology video

Po odpaleniu gry obsługującej SimulView oraz założeniu okularów 3D problem nieuczciwych współtowarzyszy znika całkowicie. Redakcja serwisu Popsci.com miała okazję testować 24-calowy panel wykorzystujący SimulView w grze wyścigowej Motorstorm: Apocalypse.

Jakie są ich wrażenia? Według recenzentów wszystko działa bardzo dobrze, a motocykl przeciwnika widać na ekranie zaledwie w kilku momentach - podczas jazdy bezpośrednio za nim. Jedynym problemem gier w nowej technologii są nieco wyblakłe kolory, jednak jest to chyba niewielka cena za możliwość rywalizacji twarzą w twarz.

Brzmi zachęcająco? Niby tak, ale Popsci.com wskazuje na kolejny, nieco większy problem. Zestaw sprzedawany przez Sony wyposażony jest tylko w jedną parę okularów 3D, więc by grać z przyjacielem lub członkiem rodziny, trzeba przygotować się jeszcze na zakup dodatkowej pary za 70 dolarów (czyli około 220 zł). Jedynym pocieszeniem jest to, że okulary Sony działają również z panelami innych firm. Dodatkowo ekran o przekątnej 24 cali może być dla niektórych za małym sprzętem. Sprzęt Sony PlayStation 3-D można kupić w Stanach za równowartość 400 dolarów, czyli około 1300 złotych.

Fot. Sony
Fot. Sony

Jeśli do tej pory korzystaliście z trybu multiplayer i nie potrzebujecie bardziej rzeczywistych starć, może lepiej poczekać, aż technologia zagości na większych panelach, stanie się ogólnodostępna, tańsza, a kolory w grach będą w pełni realistyczne?

Źródło: popsci

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.