Sony SmartWatch 3 - nowoczesny zegarek nie musi kosztować fortuny

Sony SmartWatch 3 - nowoczesny zegarek nie musi kosztować fortuny11.07.2016 08:56
Łukasz Skałba

Inteligentne zegarki powoli się popularyzują, a osoby gadające do nadgarstka nie są już uznawane za dziwaków. O ile pierwsza fala urządzeń była jeszcze mocno niedopracowana, o tyle obecne modele oferują naprawdę sporo. Jak pokazuje Sony, nie muszą przy tym kosztować fortuny.

Design

Nowy zegarek od Sony ma kwadratowy ekran o przekątnej 1,6 cali i rozdzielczości 320 x 320 pikseli. Jest to wyświetlacz transfleksyjny, co oznacza, że jego powłoka część światła odbija, a część “pochłania”. Dzięki temu zapewnia on świetną czytelność nawet w pełnym słońcu. W zależności od wybranej wersji, koperta zegarka może być wykonana z tworzywa sztucznego (kilka kolorów do wyboru) lub z metalu.

Urządzenie jest wodoodporne i pyłoodporne. Charakteryzuje się ono certyfikatem IP68. Użytkownik może więc zanurzyć zegarek na głębokość maksymalnie 10 metrów pod wodę nie dłużej niż na 30 minut. Musi to być jednak woda słodka, bo inaczej gwarancja może zostać unieważniona.

Oprogramowanie i funkcje

Smartwatch działa na platformie Android Wear. Można więc na nim bezproblemowo odbierać powiadomienia przychodzące na smartfona. W odpowiednich sytuacjach i miejscach wyświetlą się na nim natomiast różne karty z informacjami, które mogłyby nas w danym momencie zainteresować (Google Now) - na przykład o obecnym ruchu drogowym na naszej trasie do pracy, czy też o pogodzie.

System można oczywiście obsługiwać dotykiem, ale Google stawia na sterowanie głosowe. Musimy się więc nauczyć z zegarkiem rozmawiać. Na szczęście, od ponad roku możemy to robić w języku polskim.

Oprócz preinstalowanych aplikacji, mamy oczywiście dostęp do Google Play z którego możemy pobrać całe mnóstwo innych programów i tarcz zegarka. Fani personalizacji na pewno nie będą więc zawiedzeni.

Możliwości sportowe

Oprócz wyświetlania powiadomień i obsługi prostych aplikacji, zegarek mierzy również naszą aktywność. Umożliwiają to różne czujniki i sensory zainstalowane w kopercie. Mamy na przykład przyśpieszeniomierz oraz żyroskop, które odpowiadają za zliczanie kroków, które zrobimy w ciągu dnia oraz pomiar głębokości snu w nocy. Moduły te wykrywają automatycznie jaką dyscyplinę sportową uprawiamy, co zwiększa wygodę użytkowania i pozwala skupić się na tym, co ważne.

Zegarek ma również cyfrowy kompas, który może okazać się pomocny w trakcie wakacyjnych wojaży oraz moduł GPS, który według mnie jest prawdziwym killer-featurem tego produktu.

Większość smartwatchy dostępnych obecnie na rynku nie ma własnego modułu GPS. Jeśli więc chcemy zmierzyć dokładne parametry naszego treningu i zarejestrować jego trasę (na przykład za pomocą Endomondo), musimy zegarek mieć nieustannie połączony ze smartfonem, co nie zawsze jest wygodne.

Urządzenie Sony ma natomiast własny moduł GPS, co powoduje, że smartfona możemy zostawić w domu, biegając z samym zegarkiem. Każdy smartwatch powinien to oferować!

Niestety, nie ma urządzeń idealnych, i tak jest i tym razem. W smartwatchu Sony brakuje mi jednej rzeczy - pulsometru. Dane o naszych treningach będą pozbawione informacji o pracy serca, a więc wydolności organizmu. Szkoda.

Łączność i bateria

Zegarek, mimo wszystko, oferuje całkiem dużo. Mówię tu chociażby o antenie WiFi oraz NFC, która umożliwi na przykład płatności zbliżeniowe. Nie każdy zegarek to ma. Warto również wspomnieć o czujniku oświetlenia, który automatycznie dostosuje jasność ekranu do otoczenia.

Bateria SmartWatch 3 ma wystarczać według Sony na 2 dni przeciętnego użytkowania. Oczywiście, osoby uprawiające dużo sportów muszą się liczyć z krótszymi czasami pracy, gdyż aktywny moduł GPS jest bardzo prądożerny.

Nowoczesny smartwatch w atrakcyjnej cenie

Najnowszy zegarek od Sony ma praktycznie wszystko to, co konkurencja (brakuje pulsometru). Pod niektórymi względami oferuje nawet więcej. Na pochwałę zasługuje jedyny w swoim rodzaju transfleksyjny wyświetlacz oraz obecność modułów GPS, WiFi oraz anteny NFC.

Na naszym rynku Sony SmartWatch 3 można dostać już za około 550 zł, co moim zdaniem jest bardzo konkurencyjną ceną, szczególnie jeśli porównamy ją z propozycjami wearables innych producentów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.