Sprzedaż gier pudełkowych wcale nie ma się dobrze

Sprzedaż gier pudełkowych wcale nie ma się dobrze09.01.2012 15:38
niezgrani.pl

Gamesindustry.biz poinformowało o nieciekawych, a wręcz niepokojących wynikach sprzedaży gier w pudełkach. Okazuje się, że zanotowano olbrzymi – w skali świata oczywiście – spadek zainteresowania grami. Co to będzie?

Gamesindustry.biz poinformowało o nieciekawych, a wręcz niepokojących wynikach sprzedaży gier w pudełkach. Okazuje się, że zanotowano olbrzymi – w skali świata oczywiście – spadek zainteresowania grami. Co to będzie?

Zgodnie z informacją w 2011 roku w Wielkiej Brytanii zanotowano aż o 13 procent mniejszą sprzedaż gier wideo w pudełkach. To w sumie olbrzymia liczba, biorąc pod uwagę wyniki finansowe. Sprzedaż gier spadła do 2,520 miliarda funtów z 2,875 miliarda funtów z zeszłego roku. Olbrzymie pieniądze.

Ciekawe, że przeszło 51 procent całej sprzedaży pudełkowego oprogramowania rozrywkowego miało miejsce w czwartym kwartale zeszłego roku. Warto zaznaczyć, że samo Call of Duty: Modern Warfare 3 wygenerowało 83 miliony funtów w ciągu pierwszego tygodnia.

Statystyki są oczywiście mniej zaskakujące, gdy spojrzy się na rozwój dystrybucji cyfrowej, która powoli, powoli przymierza się do zastąpienia pudełek. Nie ma się w końcu co dziwić, wystarczy spojrzeć na raporty Steama, jak również na samą wygodę użytkowników.

W swoich wyliczeniach UKIE, jak co roku, nie wzięło pod uwagę żadnych gier mobilnych, DLC, tzw. gier socjalnych ani – kontrolowanej przecież w niektórych miejscach – sprzedaży gier używanych. Za to, mimo niedokładnych danych podawanych przez Brytyjczyków, UKIE pozostaje optymistycznie nastawione do świata. Andy Payne, szef UKIE:

Rok 2011, w którym konsumenci generalnie wydali dużo mniej pieniędzy niż w poprzednim, okazał się i tak lepszy dla rynku pudełkowych gier wideo, niż się spodziewaliśmy.

Wpis gościnny z:

Źródło zdjęć: © [źródło](http://niezgrani.pl)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://niezgrani.pl)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.