SteepShot, czyli kawa w 30 sekund. Nie potrzebujesz ekspresu ani specjalistycznych gadżetów

SteepShot, czyli kawa w 30 sekund. Nie potrzebujesz ekspresu ani specjalistycznych gadżetów30.06.2020 10:55
Adam Bednarek

SteepShot zapowiada się na jedno z ciekawszych kawowych rozwiązań tego lata.

SteepShot wygląda bardziej jak butelka lub termos niż kawowe akcesorium. Wtajemniczeni kawosze mogą skojarzyć gadżet z Aeropressem, czyli jednym z najlepszych - bo prostym, a jednocześnie dającym wiele możliwości - sprzętów do robienia kawy w domu. I słusznie. Ze względu na konstrukcję SteepShot może wykorzystywać papierowe filtry znane z Aeropressa, choć do zestawu dołączane są metalowe.

Czym jest kawa speciality?

Wyrażenie “speciality coffee” pierwszy raz zostało użyte w 1974 roku przez Ernę Knutsen w Tea & Coffee Trade Journal. Pani Knutsen użyła tego sformułowania w celu określenia najlepszych ziaren, produkowanych w specjalnych warunkach mikroklimatycznych. Kawy te miały być pozbawione defektów i charakteryzować się najwyższą jakością. Obecnie kawy speciality to takie, które uzyskują 80 i więcej punktów w stupunktowej skali. Punkty przyznają specjalnie wykwalifikowani “somelierzy” kawy – czyli Q graderzy.

W SteepShot nie przeciska się kawy siłą własnych rąk. Wystarczy wsypać zmieloną kawę (rzecz jasna najlepiej świeżo wyjętą z młynka), wlać 250 ml wody, przekręcić korbą i napar "wylatuje". Całkiem dosłownie.

Główną zaletą SteepShot wydaje się czas. Cały proces parzenia trwa 30 sekund, zaś przelewanie to ok. 10-20 sekund. A przynajmniej tyle to zajęło autorom kanału European Coffee Trip, którzy nowym kawowym gadżetem już się bawili.

SteepShot Review: Brewing Coffee in 30 Seconds

Pierwsi recenzenci bardzo pochlebnie wypowiadali się o smaku naparu. Chociaż SteepShot jest kawowym gadżetem z Kickstartera, nie odpowiadają za niego ludzie, którzy nie znają się na rzeczy.

Sprzęt promował sam Tim Wendelboe, a więc jedna z najważniejszych postaci kawowego świata. Jeżeli ktoś taki mówi, że gadżet sprawdza się nieźle, to SteepShot powinien mieć naszą uwagę.

W opinii na temat sprzętu twórcy European Coffee Trip mówią, że SteepShot jest ciekawym rozwiązaniem dla początkujących, którzy chcieliby od kawy czegoś więcej, ale boją się urządzeń takich jak Aeropress, Chemex czy choćby przeróżne drippery. SteepShot jest prosty w obsłudze i nie wymaga dodatkowych akcesoriów (jak waga czy czajnik ze specjalnie zaprojektowaną szyjką, dającą większą precyzję podczas przelewania kawy wodą).

Alternatywne metody parzenia kawy

Najczęściej są to metody wykorzystujące efekt przelewania wody przez drobinki kawy, bez użycia zwiększonego ciśnienia. Tak, jak w ekspresie przelewowym, na przykład. Stąd mówi się także o nich jako metody pour-over, albo po prostu, metody przelewowe.

Minusy? Nie czyści się go łatwo. Dla niektórych problemem może być też niewielka pojemność i cena. Sprzęt wyceniony jest na ok. 73 euro, czyli ponad 325 zł. Kosztuje więc niemal trzy razy tyle, co Aeropress. Z drugiej strony nie wymaga dodatkowych sprzętów, czyli teoretycznie jest to jakaś "rekompensata".

Autorzy recenzji zwrócili uwagę na to, że SteepShot przyciągnie też kawowych geeków, do których - nie będę ukrywał - sam się zaliczam. I już ciekawi mnie, jak eksperymenty z czasem i mieleniem kawy mogą wpłynąć na smak uzyskanego naparu. Pozostaje liczyć na to, że SteepShot będzie dostępny również w polskich sklepach z dobrą kawą.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.