Sukces dzięki Twitterowi. Poznaj założycielkę The Marketing Zen Group

Sukces dzięki Twitterowi. Poznaj założycielkę The Marketing Zen Group16.09.2011 09:00
Shama Kabani, CEO The Marketing Zen Group (Fot. Portfolio.com)

Sceptycy twierdzą, że media społecznościowe istnieją zbyt krótko, by można było mówić o ekspertach, zajmujących się tą dziedziną. Nie mają racji – dowodem na to jest m.in. Shama Kabani. Poznaj piękną właścicielkę The Marketing Zen Group. Jak osiągnęła swój sukces?

Sceptycy twierdzą, że media społecznościowe istnieją zbyt krótko, by można było mówić o ekspertach, zajmujących się tą dziedziną. Nie mają racji – dowodem na to jest m.in. Shama Kabani. Poznaj piękną właścicielkę The Marketing Zen Group. Jak osiągnęła swój sukces?

Shama dostrzegła potencjał mediów społecznościowych bardzo wcześnie. Swoją pierwszą pracę naukową poświęconą Twitterowi napisała, gdy serwis ten liczył zaledwie 2 tys. użytkowników.

W 2009 roku 24-letnia Shama założyła The Marketing Zen Group, firmę zajmującą się marketingiem w mediach społecznościowych. Biznes, z kapitałem początkowym w wysokości 1,5 tys. dolarów, zajmuje się wszystkimi aspektami sieciowego marketingu, oferując klientom usługi związane z Facebookiem, Twitterem, blogami i materiałami wideo.

Biznes okazał się strzałem w dziesiątkę. CEO  The Marketing Zen Group regularnie trafia na listy najlepszych młodych przedsiębiorców, biznesowa prasa określa ją mianem "guru marketingu", a Shama - mimo młodego wieku - regularnie występuje w mediach jako ekspert od mediów społecznościowych.

W czym tkwi sekret jej sukcesu? Jak sama stwierdziła:

Żyjemy w czasach, gdy ludzie są zmęczenie pozbawioną twarzy kulturą korporacyjną. Każdego dnia zadaję sobie to samo pytanie: Co mogę dzisiaj zrobić, aby zwiększyć wartość treści kierowanych do internautów?

Wartość ta dla różnych klientów oznacza coś innego. Dla jednych będzie to optymalizacja firmowej strony pod kątem wyszukiwarek, dla innych uruchomienie nowych kanałów do kontaktu z klientami, jak blog i Twitter.

Koncentracja na marketingu nie była początkowym celem Shamy Kabani. Założycielka The Marketing Zen Group zamierzała otworzyć agencję zajmującą się konsultingiem. Szybko jednak zrozumiała, w czym jest naprawdę dobra i co stanowi jej pasję. Zaowocowało to zmianą strategii i oferty firmy.

MarketingZen.com
MarketingZen.com

Doradzając, jak efektywniej sprzedawać produkty online, Shama odkryła, że w gruncie rzeczy klienci tylko częściowo byli zainteresowani konsultingiem. Przede wszystkim interesowała ich firma, która wdroży dla nich dobre pomysły w życie.

Co więcej, ważne okazało się odejście od postrzegania serwisów społecznościowych jako niezależnego bytu, oderwanego od pozostałych działań przedsiębiorstw.

Choć może wydawać się to oczywiste, Shama musiała uświadamiać swoim klientom, że social media stanowią element większej marketingowej układanki. W przypadku Sieci były to m.in. strony internetowe i działania SEO.

W ten sposób przeszliśmy od firmy konsultingowej do biznesu, który zdejmuje z przedsiębiorstw ciężar działań marketingowych w Sieci.

Jednym z sekretów szybkiego rozwoju The Marketing Zen Group okazały się bardzo niskie koszty własne. Zamiast inwestować na początku w biura i siedzibę firmy, Shama zorganizowała jej działania w taki sposób, by pracownicy mogli wykonywać swoje zadania zdalnie.

Inną, podkreślaną nawet przez jej konkurentów (m.in. Dave'a Kerpena, CEO Likeable Media) cechą jest zaangażowanie. Mówi o tym również sama Shama:

Świat, w którym żyjemy, nie jest światem naszych dziadków albo naszych rodziców. Ukończenie studiów nie gwarantuje sukcesu. [Młodzi przedsiębiorcy](http://vbeta.pl/2011/08/08/gdzie-szukac-pracy-sprawdz-ile-zarabiaja-pracownicy-googlea) muszą sami zapracować na swoje szanse. Rynek potrzebuje świeżej krwi i nowych idei.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.