Superoszczędne opakowanie

Superoszczędne opakowanie07.12.2008 02:17
Katarzyna Kieś

Skoro buty kupuje się na miarę, to czemu nie wykonać dla nich również opakowań na miarę? Jak pomyślał, tak zrobił - w tym przypadku zespół z tda advertising & design dla obuwia Newton Running. Na zdjęciu możecie ocenić, czy ideę dopasowanego opakowania z makulatury rzeczywiście można zaliczyć do działań proekologicznych. Z mojego punktu widzenia należy się duży plus za wprowadzenie takiego rozwiązania opakowania produktów.

Skoro buty kupuje się na miarę, to czemu nie wykonać dla nich również opakowań na miarę? Jak pomyślał, tak zrobił - w tym przypadku zespół z *tda advertising & design *dla obuwia Newton Running. Na zdjęciu możecie ocenić, czy ideę dopasowanego opakowania z makulatury rzeczywiście można zaliczyć do działań proekologicznych. Z mojego punktu widzenia należy się duży plus za wprowadzenie takiego rozwiązania opakowania produktów.

Kiedy wiosną tego roku kupowałam dwie pary sandałów, byłam zaskoczona różnicą w wielkości i okazałości pudełek. Sandały -  wiadomo, miejsca wiele nie zajmują. Teoretycznie można więc zapakować je w zgrabne, niewielkie pudełko. I jedna para rzeczywiście znajdowała się w takim opakowaniu - zajmowało ono tak mało miejsca, że z powodzeniem można było trzymać je w szafce razem z butami. Ale drugą parę sandałów (innego producenta) umieszczono w pudle trzykrotnie większym - buty de facto zajmowały zaledwie 1/3 jego wnętrza; puste przestrzenie wypełniono zmiętym, elegancko szeleszczącym papierem przypominającym pergamin, a na dnie leżała firmowa torba foliowa. Nie byłoby w tym nic dziwnego, bo wielu producentów stosuje strategię dołączania do pudełek z butami opakowań firmowych, lecz sprzedawczyni w sklepie nie wykorzystała tego udogodnienia i zakupione buty zapakowała w wielgachną torbę plastikową z logo sklepu obuwniczego. Na uwagę, że w pudełku już jest reklamówka do zapakowania obuwia, sprzedawczyni zareagowała bardzo praktycznym stwierdzeniem: od przybytku głowa nie boli, a jej nie płacą za grzebanie w pudełkach, lecz za kasowanie pieniędzy.

Cóż... Od przybytku głowa rzeczywiście nie boli, ale od toksyn z zatrutego środowiska to nie tylko głowa może rozboleć.

Ekologiczne opakowanie to nie tylko makulatura. To również pudełko na miarę produktu. Oszczędność miejsca podczas transportu to mniej zużytego paliwa i mniej CO2 w atmosferze. Niektóre firmy już dawno postawiły na opakowania "dopasowane" do wielkości produktów. Inne wciąż jeszcze uważają, iż wielkość pudełka ma się wprostproporcjonalnie do prestiżu marki i zysków ze sprzedaży. Działania tych ostatnich zmienić mogą jedynie świadomi klienci - ignorujący produkty w pudełkach "z nutką megalomanii".

Źródło: Dustbowl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.