Telewizja Apple

Telewizja Apple05.09.2009 12:20
Fot. Seth/Tisue Flickr
Szymon Adamus

Nadawcy telewizyjni muszą się mieć na baczności by przypadkiem nie dostali ostro w skórę od usługi iTunes firmy Apple. Według Ashley Highfield z angielskiego oddziału Microsoftu w ciągu dwóch do trzech lat nadawcy telewizyjni mogą stanąć przez "momentem iTunes", w którym odbiorcy treści będą rezygnować z tradycyjnego programu na rzecz interaktywnych serwisów z filmami i programami telewizyjnymi dostępnymi na wyciągnięcie myszki.

Czyżby podobna panika jak lata temu w przypadku kina i telewizji? Wtedy też mówiono, że srebrny ekran nie ma szans przetrwać w walce z tańszą i łatwiej dostępną alternatywą z odbiornika TV.

Nadawcy telewizyjni muszą się mieć na baczności by przypadkiem nie dostali ostro w skórę od usługi iTunes firmy Apple. Według Ashley Highfield z angielskiego oddziału Microsoftu w ciągu dwóch do trzech lat nadawcy telewizyjni mogą stanąć przez "momentem iTunes", w którym odbiorcy treści będą rezygnować z tradycyjnego programu na rzecz interaktywnych serwisów z filmami i programami telewizyjnymi dostępnymi na wyciągnięcie myszki.

Czyżby podobna panika jak lata temu w przypadku kina i telewizji? Wtedy też mówiono, że srebrny ekran nie ma szans przetrwać w walce z tańszą i łatwiej dostępną alternatywą z odbiornika TV.

Popularność filmów na żądanie w sieci jednak rośnie wprost proporcjonalnie do zwiększających się przepustowości łącz. Jeszcze dwa lata temu w Polsce łącze kilkumegabitowe było czymś wyjątkowym i drogim. Dzisiaj 8 mega można mieć za kilkadziesiąt złotych, a dokładając jeszcze trochę grosza korzystać nawet z 20 megabitów.

Zobaczmy na oferty kilku providerów:

Do tego dochodzą coraz popularniejsze usługi VOD w sieci. A to Polska. Na zachód od nas wszystko dzieje się dynamiczniej, a ceny spadają szybciej.

Według Highfield ostrzeżeniem dla potentatów telewizyjnych powinna być dominacja Apple na rynku muzycznym. Tam też mało kto spodziewał się aż tak ogromnej popularności usługi iTunes. Okazało się jednak, że 99 centów za utwór to oferta na tyle ciekawa by przyciągnąć miliony klientów. Obecnie Apple włada 69 procentami cyfrowego rynku muzycznego w USA.

itunes
itunes

Oczywiście na wszystkie te stwierdzenia trzeba patrzeć przez pryzmat interesów Microsoftu. Gigant z Redmond przecież sam zarabia krocie na filmach udostępnianych przez usługę Video Marketplace konsoli Xbox 360 oraz Zune Marketplace. Konsola Xbox 360 jest jedyną, która ma w swojej ofercie usłudę Netflix. W Polsce nic nam po tym, ale w USA można dzięki niej nie wstając z kanapy wypożyczyć najnowsze filmy w rozdzielczości 720p. Niedługo ma też nadejść integracja Xboxa z odtwarzaczem mobilnym Zune. Wtedy usługi cyfrowej dystrybucji wyjdą z naszych salonów do naszych kieszeni.

Patrząc z tej perspektywy nie dziwi nawoływanie do ochrony przez monopolem Apple.

Jakie jest Wasze zdanie? Czy tradycyjna telewizja zbliża się ku końcowi robiąc miejsce usługom internetowym?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.