Telewizja internetowa: lubimy ją, bo możemy komentować programy na społecznościówkach

Telewizja internetowa: lubimy ją, bo możemy komentować programy na społecznościówkach08.09.2011 13:55
Maciej Kuś

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Dział badawczy ConsumerLab firmy Ericsson opublikował wyniki swojego dorocznego badania rynku „TV & Video Consumer Trend Report 2011” wykazujące, że ludzie spędzają nieco mniej czasu na oglądaniu stacji telewizyjnych mających ustalony program, a nieco więcej na oglądaniu telewizji na żądanie przesyłanej strumieniowo przez Internet.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Dział badawczy ConsumerLab firmy Ericsson opublikował wyniki swojego dorocznego badania rynku „TV & Video Consumer Trend Report 2011” wykazujące, że ludzie spędzają nieco mniej czasu na oglądaniu stacji telewizyjnych mających ustalony program, a nieco więcej na oglądaniu telewizji na żądanie przesyłanej strumieniowo przez Internet.

Ponad 38% respondentów stwierdziło, że ogląda telewizję na żądanie przez Internet więcej niż raz w tygodniu, a około 80% ogląda tradycyjną telewizję więcej niż raz w tygodniu.

Dane zbierano w Australii, Austrii, Brazylii, Chinach, Niemczech, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. Anders Erlandsson, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson, mówi: - Oglądanie na żądanie staje się wprawdzie coraz popularniejsze, ale oglądanie stacji telewizyjnych pozostaje najczęstszą metodą kontaktu z telewizją. Ludzie chcą mieć dostęp zarówno do stacji telewizyjnych, jak i telewizji na żądanie. Internet nie zaszkodził telewizji i wideo tak bardzo, jak publikacjom drukowanym, po prostu oglądamy telewizję na więcej sposobów niż kiedyś.

Badanie wykazało ponadto, że na sposób oglądania telewizji wpływa korzystanie z mediów społecznościowych. Ponad 40% respondentów stwierdziło, że oglądając telewizję, korzysta z mediów społecznościowych na różnych urządzeniach, jak smartfony i tablety.

  • Zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, które wyznaczają tendencje w oglądaniu wideo i telewizji, większość rodzin łączy oglądanie telewizji z komentowaniem tego, co widzą, za pomocą Twittera, Facebooka, wiadomości SMS, rozmów głosowych i dyskusji na forach. Jest to szczególnie częste w przypadku programów typu „reality show” i transmisji sportowych. Taka komunikacja nadaje dodatkowy wymiar oglądaniu telewizji, gdyż nawet irytujące «reality show» wydaje się telewidzom zabawniejsze, jeśli mogą wysyłać do mediów społecznościowych komentarze o «potwornym» śpiewie czy «koszmarnym» ubraniu albo wyrazić radość, gdy nasi strzelą gola — mówi Erlandsson.

Jeśli chodzi o to, czego konsumenci najbardziej oczekują od swoich telewizorów, to dobra jakość pozostaje najważniejszym kryterium, wyprzedzając np. dostępność telewizji trójwymiarowej i możliwość korzystania z aplikacji. Badanie pokazuje ponadto, ile średnio godzin tygodniowo ludzie spędzają na oglądaniu telewizji oraz jaki odsetek tego, co się ogląda, przypada na wideo na żądanie. Niemcy spędzają przynajmniej 25 godzin tygodniowo na oglądaniu telewizji i wideo, ale tylko 28% stanowi wideo na żądanie. W Hiszpanii na wideo na żądanie przypada aż 44% tego, co się ogląda w telewizorze.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.