Telewizja w przyszłości

Telewizja w przyszłości02.02.2009 12:31
Piotr Garbat

Często przy okazji omawiania nowości technicznych zadajemy pytanie o przyszłość telewizji . W większości przypadków jest to pytanie o technologię przyszłości urządzeń obrazujących, analizując jednak problem telewizji trochę szerzej rodzi się pytanie czy telewizja w obecnej „biernej" formie przetrwa. Czy w dobie Internetu i przekazów interaktywnych konieczna będzie radykalna zmiana podejścia do sposobu tworzenia telewizji?. Według wielu prognoz telewizja w obecnej formie w najbliższym czasie znacznie straci na znaczeniu kosztem interaktywnych przekazów (w tym głównie internetowych).

Często przy okazji omawiania nowości technicznych zadajemy pytanie o przyszłość telewizji . W większości przypadków jest to pytanie o technologię przyszłości urządzeń obrazujących, analizując jednak problem telewizji trochę szerzej rodzi się pytanie czy telewizja w obecnej „biernej" formie przetrwa. Czy w dobie Internetu i przekazów interaktywnych konieczna będzie radykalna zmiana podejścia do sposobu tworzenia telewizji?. Według wielu prognoz telewizja w obecnej formie w najbliższym czasie znacznie straci na znaczeniu kosztem interaktywnych przekazów (w tym głównie internetowych).

Większość z nas to jeszcze pokolenie „biernej" telewizji. „Nowy odbiorca telewizji" według prowadzonych badań oczekuje programów interaktywnych. Poprzez obcowanie na stałe z Internetem nowe pokolenie przygotowane jest do „telewizji aktywnej". Telewizji pozwalającej na oglądanie wybranych treści o określonej tematyce w dolnym czasie i miejscu, z możliwością komentowania lub nawet oddziaływania na akcję programu. Już teraz większość młodych widzów oglądając telewizję jednocześnie korzysta z internetu w celu wyszukiwania dodatkowych informacji powiązanych z tematyką oglądanego programu czy też wyszukuje poprzednich odcinków programów.

Nowoczesne technologia informatyczne dają na możliwość wzbogacania dystrybuowanych treści telewizyjnych o dodatkowe informacje, czy też zapewnienie interakcji widz-prowadzący. Z drugiej strony sieciowa dystrybucja, pozwala na penetrowanie obszarów "niszowych", nieosiągalnych dla klasycznej telewizji poprzez znaczne obniżenie kosztów produkcji.

Na koniec, wracając do sprzętu jeszcze jedno pytanie. Czy (lub w jaki sposób) ta zmiana wpłynie na samo urządzenie. Prawdopodobnie wraz ze zmianą mentalności widza zmieni się główny trend w produkcji telewizorów. Telewizor, a może „i-telewizor" stanie się bardzie osobisty co wymusi pracę nad technologiami takimi jak np. HMD (head-mounted display). Tak więc OLED-y mogą okazać się technologią, która „zabłyśnie" wraz z rewolucją telewizyjną.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2009/02/hmd2.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2009/02/hmd2.jpg)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.