Telewizory 3D, technologiczny szok czy powtórka z przeszłości?

Telewizory 3D, technologiczny szok czy powtórka z przeszłości?19.10.2010 10:26
Fot. nlnnet/Flickr
Szymon Adamus

Nowa technologia 3D dla kin domowych miała mocny start sprzętowy. Telewizory 3D widać obecnie na każdym kroku. Ale cały czas mamy zastój programowy. Domowe 3D jest zagrożone. Czy będzie powtórka z przeszłości?

Nowa technologia 3D dla kin domowych miała mocny start sprzętowy. Telewizory 3D widać obecnie na każdym kroku. Ale cały czas mamy zastój programowy. Domowe 3D jest zagrożone. Czy będzie powtórka z przeszłości?

Telewizory 3D tanieją i sprzedają się coraz lepiej. Tylko - póki co - nie widać odzwierciedlenia tego trendu w dostępności do treści trójwymiarowych czy standaryzacji.

O pierwszym aspekcie pisałem już na HDTVmanii nieco szerzej. Blu-ray 3D to znakomity standard, ale nie ma po prostu jak z niego skorzystać. Ilość filmów na Blu-ray 3D jest obecnie śmieszna. Cyfra+ pokazała już, do czego może przydać się technologia 3D. Transmisja zmagań zawodników Wisły Kraków i Odry Wodzisław była zrealizowana na panelach LG wykorzystujących pasywne okulary. Było sporo niedoróbek, ale efekt i tak rewelacyjnie pokazywał możliwości trójwymiaru w kinie domowym.

Ostatnio o krok dalej poszedł angielski Sky, który najpierw wynajął Stephena Fry'a by wyjaśnił czym jest technologia 3D, a następnie wszedł na rynek z pełną oferta pokazującą, że telewizor 3D nie musi tylko zbierać kurzu. No i bomba! Podobne sygnały dochodzą z całego świata.

W Polsce też mówi się o tym, że któryś z większych nadawców weźmie się w końcu za trójwymiar. Tylko kiedy? Wyniki sprzedaży trójwymiarowych nowości rosną, ale w innych doniesieniach czytamy, że nie jest wcale aż tak różowo. Przynajmniej jeszcze nie teraz. Brak treści i (nadal) wysokie ceny odstraszają potencjalnych klientów. Ma się to podobno zmienić do roku 2014. Paul Gray, który zbadał rynek 3D dla DisplaySearch, powiedział:

[cytat]Mimo że producenci telewizorów mają odważne plany i bardzo dużo produktów, klienci pozostają ostrożni. Konsumentom mówi się, że technologia 3D to przyszłość, ale wysokie ceny i brak treści pozostają.[/cytat]

W tym roku sprzedano na świecie 3,2 mln telewizorów 3D. Połowa z tego wyniku należy do klientów z USA. Wynik średni jak na kraj o populacji grubo ponad 300 milionów. Paul Gagnon, dyrektor badań TV w Ameryce Północnej, powiedział:

[cytat]Klienci z Ameryki Północnej wydają się wstrzymywać najbardziej. Producenci przyzwyczaili odbiorców do znacznych obniżek cen za nową technologię i klienci wydają się chętnie na nie czekać. [/cytat]

DisplaySearch prognozuje, że w tym roku w Ameryce Północnej sprzeda się około 1,6 miliona telewizorów 3D. Nie ma więc szału nawet w tak chłonnym rynku jak USA. Co może to zmienić? Oczywiście treść. To ona jest zawsze królem i ona dyktuje, która technologia wchodzi do naszych salonów, a która przechodzi do lamusa. ESPN już bawi się technologią 3D.

Inni nadawcy też się pojawią, chociaż mam nadzieję, że nie będziemy musieli czekać na to aż do roku 2014. Technologia 3D jest zbyt ciekawa, by zwlekać tak długo.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy zgadzacie się z Marianem, który pod tekstem o rosnącej sprzedaży 3D TV w Polsce napisał:

[cytat]Myślę, że ten wzrost sprzedaży TV 3D w Polsce to bełkot marketingowy mający na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów.[/cytat]

Czy jesteście bardziej pozytywnie nastawieni do technologii 3D?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.