Tepsa kontra użytkownik Neostrady. Poszło o e-fakturę

Tepsa kontra użytkownik Neostrady. Poszło o e-fakturę05.11.2010 10:12
Czołgi (Fot. Flickr/mandiberg/Lic. CC by-sa)
Wojtek Wowra

Faktury elektroniczne (np. wysyłane e-mailem) to świetny interes dla operatorów. Nie muszą oni bowiem płacić za wysyłkę listów. Niestety niektórzy dostawcy usług internetowych nie są na takie innowacje gotowi ;).

Faktury elektroniczne (np. wysyłane e-mailem) to świetny interes dla operatorów. Nie muszą oni bowiem płacić za wysyłkę listów. Niestety niektórzy dostawcy usług internetowych nie są na takie innowacje gotowi ;).

Klient Telekomunikacji, z którym niedawno rozmawiałem, podpisał nową umowę na Neostradę kilka miesięcy temu. Zaniepokoił się, gdy nie dotarła do niego tradycyjną pocztą faktura za pierwszy okres rozliczeniowy. Zadzwonił więc do Tepsy.

W biurze obsługi klienta dowiedział się, że od teraz korzysta z faktur elektronicznych. Te nie są wysyłane e-mailem, tylko dostępne w ramach opcji Pobierz z serwisu TP. Konieczne są do tego rejestracja i logowanie.

Przeanalizowałem umowę z Telekomunikacją. Faktycznie, pod główną treścią i pierwszym podpisem klienta znalazłem klauzulę o zgodzie na e-faktury. Poniżej znajdowało się drugie miejsce na podpis. Klient powiedział, że złożył podpis tylko w pierwszym miejscu.

Obie opcje w dodatkowej sekcji umowy - ta aktywująca wysyłanie faktur e-mailem i ta włączająca usługę pobierania faktur z serwisu TP (tzw. e-portalu) - były puste. Pani z biura obsługi potwierdziła, że żadna z tych usług nie została w systemie zarejestrowana.

Mimo to z jakiegoś tajemniczego powodu zwykle faktury przestały przychodzić, a zastąpiły je e-faktury ;).

To jednak nie koniec historii. Próby pobrania pliku z fakturą zakończyły się niepowodzeniem. Po zalogowaniu się do serwisu TP pojawiła się opcja downloadu. Na dysku zapisywał się jednak tylko ok. 160-bajtowy (!), pusty plik ZIP.

Podczas kolejnej rozmowy z biurem obsługi klienta konsultantka potwierdziła, że w serwisie pojawiły się problemy techniczne. Wydłużyła termin płatności faktury i zachęciła do pobrania pliku za kilka dni. To niestety nic nie dało. ZIP był nadal uszkodzony.

W końcu klient zapłacił fakturę zwykłym przelewem (kwota i numer dokumentu są widoczne bezpośrednio w serwisie TP). Do dziś nie udało mu się pobrać faktury. Jeśli jej nie otrzyma, nie będzie mógł uwzględnić tych kosztów podczas rocznego rozliczenia PIT.

Użytkownik podjął też decyzję o rezygnacji z e-faktur. Zamierza w najbliższym czasie złożyć pismo w tej sprawie w Tepsie.

Mając na uwadze powyższe informacje, nie dziwię się, że w Grupie TP z e-faktur korzysta "już milion klientów" :D. Ciekawe, ilu z nich ma problemy z pobieraniem ZIP-ów? ;) Zapewne jest to mała grupa - może kilka procent? Tego typu rozwiązania powinny być jednak wdrażane bez potknięć.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.