Testy nowego wyglądu Facebooka. Reklamy przede wszystkim?

Testy nowego wyglądu Facebooka. Reklamy przede wszystkim?06.11.2011 18:30
Jak wypadną testy nowej lokalizacji reklam? (Fot. Flickr/marcopako/Lic. CC by-sa)

Przed wiekami rzymski cezar – Wespazjan – wytłumaczył się z opodatkowania latryn miejskich, twierdząc, że pieniądze nie śmierdzą. Słowa te wziął sobie do serca Mark Zuckerberg – Facebook rozpoczął testy nowego układu treści poświęcającego wygodę użytkowników na rzecz widoczności reklam. Co się zmieniło?

Przed wiekami rzymski cezar – Wespazjan – wytłumaczył się z opodatkowania latryn miejskich, twierdząc, że pieniądze nie śmierdzą. Słowa te wziął sobie do serca Mark Zuckerberg – Facebook rozpoczął testy nowego układu treści poświęcającego wygodę użytkowników na rzecz widoczności reklam. Co się zmieniło?

Niektórzy użytkownicy Facebooka, przyzwyczajeni do korzystania z bocznego paska z powiadomieniami, mogli przeżyć spore zdziwienie. Powiadomienia w czasie rzeczywistym, widoczne w prawym górnym rogu ekranu, zostały przesunięte.

W atrakcyjnej, dobrze widocznej części strony pojawiły się reklamy wyświetlane w tym miejscu również w layoucie Timeline.

Informacje o nowościach publikowanych przez naszych znajomych zostały przesunięte pod reklamy. Umieszczenie płatnych ogłoszeń w miejscu należącym do ścisłej czołówki pod względem przyciągania uwagi użytkowników z pewnością ma swoje finansowe uzasadnienie, jednak zaprzecza stosowanej dotychczas przez Facebooka praktyce mało inwazyjnych reklam.

Jak trafnie zauważył Josh Constine z TechCruncha, Facebook zazwyczaj stawiał wygodę i zadowolenie użytkowników ponad doraźne korzyści. Ideą towarzyszącą wprowadzeniu Tickera było takie prezentowanie powiadomień, by internauci mieli je zawsze przed oczami – przesunięcie go w dół to poświęcenie użyteczności na rzecz zysków.

Choć trudno winić firmę za to, że chce zarabiać, wydaje się, że w pogoni za doraźnym zyskiem tym razem chce poświęcić coś, czym Facebook pozytywnie się wyróżniał – wygodę i praktyczny interfejs mające swój udział w popularności serwisu. Mam nadzieję, że wyniki testów okażą się na tyle zniechęcające, iż zmiany nie zostaną wprowadzone. Co o nich myślicie?

Źródło: TechCrunchAbrition

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.