Thunderbird i problem z pocztą na WP

Thunderbird i problem z pocztą na WP05.03.2011 22:00
Thunderbird i problem ze ściąganiem poczty
Kira Czarczyńska

Każdy ma jakieś swoje ulubione oprogramowanie. Jednym z programów, których używam już od bardzo dawna, jest klient poczty ze stajni Mozilli - Thunderbird. Jak się jednak dzisiaj okazało przy przenoszeniu się na inny komputer - miewa on drobne problemy z pocztą na niektórych serwerach...

Każdy ma jakieś swoje ulubione oprogramowanie. Jednym z programów, których używam już od bardzo dawna, jest klient poczty ze stajni Mozilli - Thunderbird. Jak się jednak dzisiaj okazało przy przenoszeniu się na inny komputer - miewa on drobne problemy z pocztą na niektórych serwerach...

Zazwyczaj nie ma problemu, jeżeli chcemy za pomocą Thunderbirda ściągnąć z serwera tylko najnowsze wiadomości. Jeżeli jednak jest ich dużo - bo na przykład trzymamy wszystko na serwerze bez kasowania po ściągnięciu na dysk - może pojawić się w którymś momencie dość denerwujący problem.

Po ściągnięciu części wiadomości, Thunderbird wyrzuca błąd.

Komunikat, jaki widzimy, brzmi mniej więcej tak:

Polecenie RETR nie powiodło się. Błąd pobierania wiadomości. Odpowiedź serwera poczty pop3.wp.pl -ERR

Problem pojawia się najczęściej wtedy, kiedy mamy konto na Wirtualnej Polsce lub Interii, oraz od dawna nie czyściliśmy tam skrzynki. Pojawia się, jeżeli wśród trzymanych na serwerze maili znajdą się takie z pustymi polami ("od" czy "temat"), nie dające się otworzyć - czyli błędnie zapisane w folderze poczty przychodzącej. Kiedy Thunderbird natyka się na taką wiadomość e-mail, pojawia się wspomniany wyżej komunikat, a ściąganie poczty zostaje przerwane.

W jaki sposób możemy sobie z tym poradzić?

Trzeba oczywiście nie dopuścić do ściągania błędnej wiadomości. W tym celu logujemy się na swoje konto przez panel WWW. Po przesegregowaniu wszystkich wiadomości, usuwamy przede wszystkim te z pustymi polami "od".

Czasami po tym zabiegu poczta ściąga się już normalnie - często jednak nadal się to nie udaje. Należy wtedy kolejno:

  1. Tworzymy w katalogu Thunderbirda plik tekstowy, o dowolnej nazwie.

Wpisujemy do niego następujący kod:

set NSPR_LOG_MODULES=POP3:2

set NSPR_LOG_FILE=C:thunderbird-log.txt

start thunderbird.exe

Zapisujemy, zamykamy, a następnie zmieniamy jego rozszerzenie na *.BAT - tworząc w ten sposób plik wykonywalny. Otworzenie Thunderbirda po dwukrotnym kliknięciu w ten plik wywoła utworzenie na dyku C: pliku logów o nazwie "thunderbird-log.txt". Możemy w nim znaleźć historię komunikacji programu z serwerem poczty.

  1. Zaczynamy odbierać pocztę i czekamy, kiedy wyskoczy błąd.

Kiedy się pojawi, kończymy ściąganie - i zaglądamy do logów. Na samym końcu znajdziemy komunikaty o błędach, a wśród nich numer wiadomości, która powoduje błąd.

  1. Logujemy się na WWW i wyrzucamy tą wiadomość.

Trzeba jej będzie zapewne chwilę poszukać, ale jeśli trafimy na maila, który nie daje się otworzyć, to mamy winnego. Będąc zalogowanym na swoje konto pocztowe przez WWW, możemy utrudniającą nam życie wiadomość po prostu skasować.

  1. Ponawiamy odbieranie wiadomości.

Usunięcie uszkodzonej wiadomości powinno pozwolić na dalsze, bezproblemowe ściąganie poczty. Jeżeli znów wystąpi błąd, postępujemy po prostu tak samo, jak poprzednio.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.