Timeline, czyli rewolucja na Facebooku. Jak zmienić swój profil na nowy?

Timeline, czyli rewolucja na Facebooku. Jak zmienić swój profil na nowy?23.09.2011 11:49
Mark Zuckerberg (Fot. Flickr/Crunchies2009/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

Po konferencji f8 spodziewaliśmy się zmian w postaci nowych funkcji i przycisków – a tymczasem mamy zupełnie nowego Facebooka. Zobaczcie, jak to wygląda i dowiedzcie się, jak można już zamienić swój profil na nowy.

Po konferencji f8 spodziewaliśmy się zmian w postaci nowych funkcji i przycisków – a tymczasem mamy zupełnie nowego Facebooka. Zobaczcie, jak to wygląda i dowiedzcie się, jak można już zamienić swój profil na nowy.

Pół miliarda ludzi używało Facebooka jednego dnia – taką niesamowitą liczbę podał wczoraj Mark Zuckerberg podczas konferencji f8 (spotkania twórców i szefów serwisu z deweloperami), zanim przeszedł do najważniejszego.

Na konferencji pokazano coś zupełnie innego, niż się spodziewaliśmy. Pokazano Timeline - linię czasu, która sprawi, że Google+ będzie teraz wyglądać jak twór z poprzedniej epoki.

Rewolucyjna linia czasu

Cóż to jest Timeline? Zupełnie nowy profil, w którym nie będzie już problemu z wyszukaniem tego, co dodawaliśmy na Facebooka nawet kilka lat wcześniej. Całość ma przypominać album, w którym internauta zamieszcza wszystko o sobie. Wygląda to tak:

Fot. Facebook
Fot. Facebook

Duże zdjęcie u góry to Okładka. Każdy może tutaj ustawić swoje ulubione zdjęcie – ważne, żeby było ono faktycznie duże. Kiedy przewijamy w dół, możemy się zapoznać z całą dotychczasową aktywnością właściciela profilu na Facebooku.

Zdjęcia i posty ułożone są chronologicznie, ale można wyróżnić rzeczy szczególnie ważne. Można też kontrolować ustawienia prywatności, decydować, co pokazujemy publicznie, a co tylko znajomym. Będzie też mobilna wersja Timeline'u.

Fot. Facebook
Fot. Facebook

Jak orientować się w nowych profilach, pokazuje wideo zaprezentowane podczas konferencji:

Kolejna nowość to mapa z zaznaczonymi miejscami, w których był właściciel profilu. A na dole strony będą znajdowały się nowego rodzaju aplikacje umożliwiające dzielenie się wszystkim, co lubimy:

Fot. Facebook
Fot. Facebook

Bardzo ważny jest Ticker, boczny panel po prawej stronie, który pozwoli sprawdzić, co robiliśmy rok, dwa, trzy lata temu... i w dniu, kiedy zakładaliśmy profil na Facebooku. Żadne potrzebne informacje już nie znikną. Naprawdę fajna rzecz – zapewne dodatkowo zwiąże nas ze społecznościówką Zuckerberga.

Jak mieć taki profil już teraz?

Jeśli deweloperami nie jesteście, skorzystajcie z poradnika, który jest tutaj. Aplikacja może być jakakolwiek, nie musi Wam się do niczego później przydać. Chodzi tylko o zaproszenie. Będziecie też musieli podać Facebookowi swój numer telefonu. Ważna sprawa: swój nowy profil będziecie widzieć tylko Wy, Wasi znajomi wciąż będą widzieć starą wersję.

Nowe profile wyglądają naprawdę rewolucyjnie. Pracownicy Google'a, którzy porzucili już Google+, mieli rację. Ich społecznościówka może mieć problem z dogonieniem Facebooka, bo ten jest o lata świetlne do przodu. Ale faktem jest, że to już nie ten prosty Facebook, na którym dawno temu zakładaliśmy profile.

Jakie są jeszcze nowości?

Nie tylko Timeline ma być nowością. Zapowiadane przyciski Watched, Listened i Read nie do końca okazały się prawdą – Facebook daje coś jeszcze lepszego. Czasowników będzie znacznie więcej. Tak jak dziś klikamy Lubię to!, tak w przyszłości będziemy mogli wpisać cokolwiek.

Sprawdziły się też pogłoski o muzyce na Facebooku. Dostarczy ją Spotify. Będziemy mogli posłuchać tego, czego słuchają nasi znajomi, a także obejrzeć klipy np. na Hulu. Aplikacji będzie znacznie więcej i będą one obejmować kolejne sfery życia (jak gotowanie). Po co komu YouTube i inne serwisy, skoro mamy Facebooka?

Jak to wszystko będzie wyglądać w praktyce, dowiemy się w ciągu najbliższych tygodni. Facebook na pewno robi się coraz bardziej skomplikowany. Tekst o upodabnianiu się do Google+, który napisałem kilka dni temu, mogę wyrzucić do kosza. Tezy w nim zawarte to już poprzednia epoka.

Teraz to Google+ będzie prostym serwisem dla ludzi, którym do geeków daleko. Ale nowe profile za bardzo mi się podobają, żebym miał ogłosić, że w związku z tym wszyscy "prości ludzie" pouciekają z Facebooka. A Wam jak się podobają nowości od Zucka?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.