Timeline wcale nie będzie hitem? Użytkownicy Facebooka nie lubią zmian

Timeline wcale nie będzie hitem? Użytkownicy Facebooka nie lubią zmian19.10.2011 11:43
Nie lubimy tego! (Fot. Flickr/gordontarpley/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Może się okazać, że Timeline nie jest tak świetnym pomysłem, jak ogłosili spece od social media. Badania dowodzą, że użytkownicy Facebooka wolą, aby wszystko zostało po staremu.

Może się okazać, że Timeline nie jest tak świetnym pomysłem, jak ogłosili spece od social media. Badania dowodzą, że użytkownicy Facebooka wolą, aby wszystko zostało po staremu.

Wiadomo nie od dziś, że gdyby na Facebooku był przycisk Nie lubię tego, ludzie chętnie by z niego korzystali. I kto wie, może największą aktywność antyfanów można by zauważyć na fanpage'u serwisu podczas przedstawiania nowości.

Z telefonicznej ankiety przeprowadzonej w Stanach Zjednoczonych przez "USA Today" i Gallup wynika, że ponad 50% osób, które są świadome zmian zachodzących w najpopularniejszym serwisie społecznościowym, ocenia je negatywnie.

Aż 26% ankietowanych korzystających z Facebooka codziennie i 35% zaglądających na swoje konta raz w tygodniu jest "bardzo zaniepokojonych" z powodu kwestii prywatności. W takim razie powinny podobać im się ostatnie zmiany ustawień prywatności, a także Timeline, nowy profil, w którym jest jeszcze więcej możliwości personalizacji.

Błąd! Mimo że aż 87% badanych zagląda na Facebooka codziennie, tylko 34% ma świadomość tego, że cokolwiek się zmieniło. 56% "świadomych" jest przeciwko zmianom, tylko 36% podobają się one.

W takiej sytuacji trudno się dziwić, że Zuckerberg odwleka datę oficjalnego przejścia na Timeline. Najpierw miało się to odbyć 29 września, potem 6 października, teraz mówi się o 19 października. Na razie nic się nie zmieniło – może dlatego, że pracownicy Facebooka w Palo Alto śpią.

Jak widać, nie tylko Polacy lubią te piosenki, które znają. Nie znaczy to jednak, że kierownictwo Facebooka powinno się takimi badaniami przejmować. Timeline jest ciekawym, wyprzedzającym konkurencję rozwiązaniem, więc nie ma co już czekać z jego wprowadzeniem dla wszystkich.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.