To już pewne: koniec z prezentami na Facebooku

To już pewne: koniec z prezentami na Facebooku09.07.2010 14:02
Joanna Szczepaniak

1 sierpnia Facebook zamyka sklep z prezentami. Czujesz się zawiedziony? Przeczytaj jak serwis tłumaczy swoją decyzję...

1 sierpnia Facebook zamyka sklep z prezentami. Czujesz się zawiedziony? Przeczytaj jak serwis tłumaczy swoją decyzję...

Pierwsze pytanie, które nasuwa się w tej sytuacji to "Co stanie się z wysłanymi już prezentami po 1 sierpnia?". Jak obiecuje Facebook gifty będą cały czas widoczne w profilach użytkowników. Co więcej, mimo tych „cięć” nadal będą również działały zewnętrzne aplikacje oferujące podobne funkcje – umożliwiające wysyłanie kartek z życzeniami czy okolicznościowych ikon.

[cytat]Jared Morgenstern, menedżer odpowiadający w Facebooku za gry tak tłumaczy decyzję Facebooka „Zamknięcie sklepu z upominkami może rozczarować wielu ludzi, którzy dali swoim „friend” miliony prezentów, ale podjęliśmy tą decyzję po dokładnym przemyśleniu tego. Teraz musimy skupić nasze wysiłki na rzecz rozwoju innych produktów. Dzięki zamknięciu sklepu z prezentami będziemy mogli bardziej skupić się na poprawie i wzmocnieniu produktów i funkcji, których nasi użytkownicy używają na co dzień, takich jak zdjęcia, wiadomości RSS, skrzynka odbiorcza, gry, komentarze i różne przyciski na ścianie.”[/cytat]

Jared na blogu Facebooka zapewnił, że użytkownicy, którzy korzystali z giftów nie stracą kredytów, za które kupowali prezenty. Po 1 sierpnia, czyli dacie zamknięcia sklepu, zostaną one dodane do głównej puli kredytów wykorzystywanych do opłacania komercyjnych usług w serwisie takich jak gry i różne aplikacje. Morgenstern rozumie, że wielu Facebookowiczów czuje się teraz zawiedzionych, i sam bardzo żałuje tej decyzji pisząc „Zamknięcie sklepu z upominkami to dla mnie osobiście bardzo gorzka chwila”.

Osoby odpowiedzialne za zamknięcie sklepu liczą na wyrozumiałość i obiecują, że zastapią go czymś innym, co zadowoli jeszcze większą grupę użytkowników Facebooka. Skupienie się na tym, co faktycznie odpowiada za swobodny przepływ informacji wszystkich użytkowników Facebooka jest bardzo dobrym, aczkolwiek nieco zaskakującym rozwiązaniem w czasach, gdzie na portale społecznościowe „upycha się” gdzie tylko można wszelkie „nabijarki kasy” w postaci sklepów, testów inteligencji, zabaw logicznych, to nieistotne, grunt, żeby jeden na x internautów skusił się na to i zapłacił.

Mnie osobiście zamknięcie tego sklepu kompletnie nie poruszyło. I to nie dlatego, że nie posiadam do niego żadnej sympatii, wręcz przeciwnie, graficzne gifty mogą być na swój sposób urocze. Niemniej nigdy nie „bawiłam” się w przesyłanie wirtualnych prezentów i szczerze mówiąc kompletnie mnie to nie „jara”. Powiem więcej, zawsze gdy ktoś umieścił na mojej tablicy coś na rodzaj gifta czy czegoś w tym stylu, odczuwałam nie spazmy szczęścia, ale irytację, a do listy tych postów, które wzbudzają we mnie takie „nerwowe” odruchy dołączam wszelkie wpisy o stanie wzrostu rzodkiewki na farmie czy problemach małego „peta”.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.