To lustro zastąpi fitness klub na czas epidemii koronawirusa. Jedyny minus to cena

To lustro zastąpi fitness klub na czas epidemii koronawirusa. Jedyny minus to cena16.11.2020 17:47
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Klaudia Stawska-Magdziak

Epidemia koronawirusa wymusiła na władzach zamknięcie klubów fitness i siłowni. To interaktywne lustro ma pomóc nam utrzymać formę we własnym domu. Nie jest to tanie rozwiązanie, chociaż nie można odmówić twórcom pomysłowości.

Koronawirus wymusił od większości z nas przerzucenie się na zakupy w sieci. Jednak nie tylko sklepy internetowe zyskują w czasie pandemii. Podobnie jest z rozwiązaniami, które mają nas mobilizować do aktywności fizycznej, kiedy jesteśmy zmuszeni więcej czasu spędzać w domu.

Jednym z takich rozwiązań ma być interaktywne lustro opracowane przez Brynn Putnam, która wpadła na pomysł, by na lustrze wyświetlać ćwiczenia oraz parametry ćwiczącego. Dodatkowo urządzenie informuje nas, gdy musimy poprawić postawę oraz chwali nas za dobrze zrealizowane ćwiczenie. Treningowe lustro Putnam otrzymało prostą nazwę - Mirror.

Interaktywne lustro nie jest tanie - kosztuje 1 500 dolarów (ok. 5600 zł), ale szybko zyskało popularność wśród celebrytów. Samo rozwiązanie powstało jeszcze w 2016 roku, kiedy jego twórczyni chciała wrócić do formy. Wtedy pojawił się pomysł, który zebrał około 75 mln dolarów funduszy typu venture.

Od 2016 roku projekt bardzo się rozwinął i poza samym urządzeniem, Mirror oferuje również 39 autorskich programów treningowych. Dodatkowo Putnam uważa, że lustra mogą służyć do prezentacji ubrań, umożliwić wirtualne wizyty u lekarza czy pomóc w domowych terapiach. Firma podała pod koniec 2019 roku, że sprzedała "dziesiątki tysięcy" luster.

Zainteresowanie rozwiązaniem oraz ćwiczeniami w domu znacząco wzrosło w tym roku, co niewątpliwie jest wynikiem pandemii. Jednak wiele firm widzi w tym okazję do zwiększenia dochodów. Lululemon zdecydowało się w połowie tego roku odkupić Mirror od założycielki za 500 mln dolarów. Firma ogłosiła instalację luster w 18 ze swoich 506 lokacji w USA, ale nie wiadomo, jakie ma plany na rozwój projektu w czasie pandemii.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.