To nie żart. Facebook będzie nas chronił przed naszą własną głupotą

To nie żart. Facebook będzie nas chronił przed naszą własną głupotą11.12.2014 12:29
Zdjęcie grupki rozbawionych osób pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Jeśli będziemy chcieli wrzucić na swój profil pijackie selfie, zostaniemy ostrzeżeni, że to może nie być najlepszy pomysł. Jak Facebook to zamierza zrobić?

Wired donosi, że Yann LeCun z New York University, który został szefem laboratorium Facebooka zajmującego się badaniami z zakresu sztucznej inteligencji, pracuje nad nową funkcją. Taką, która na pozór wygląda na coś absurdalnego, ale w sumie jak się zastanowić...

Użytkowniku, nie chcesz, żeby to zobaczyła twoja mama!

Szefostwo Facebooka zauważyło to, co wszyscy już chyba wiemy: że kiedy za dużo wypijemy, nabieramy ochoty na dzielenie się swoim szczęściem w serwisach społecznościowych. Przed wypisywaniem głupot nikt nas na razie nie uratuje, ale przed publikacją kompromitujących zdjęć może nas uratować maszyna. A dokładniej, facebookowy algorytm, który będzie rozpoznawał niewłaściwe fotki i nas ostrzegał przed publikacją.

Wired pisze, że ma to być coś w rodzaju wirtualnego asystenta, który w odpowiednim momencie odezwie się do nas, poklepie nas po ramieniu i zapyta: "Hej, to zostanie udostępnione publicznie. Jesteś pewny, że chcesz, aby to zobaczył twój szef i twoja matka?". Asystenta będzie można zignorować albo posłuchać – i rano podziękować mu za uchronienie przed poważną wpadką. W szczególności może się to przydać niektórym osobom publicznym.

Zdjęcie kieliszków pochodzi z serwisu Shutterstock
Zdjęcie kieliszków pochodzi z serwisu Shutterstock

Przed czym jeszcze może ochronić nas Facebook?

Algorytmy Facebooka są coraz mądrzejsze, Yann LeCun uczy je rozpoznawania różnicy pomiędzy naszymi zwykłymi zdjęciami a "pijanymi" zdjęciami. Jeśli coś się Facebookowi w naszej twarzy nie spodoba, dostaniemy ostrzeżenie. Na tym jednak nie koniec, plany są takie, że w przyszłości wirtualny asystent będzie potrafił nas ostrzec również przed publikacją "niewłaściwych" treści.

Facebook pracuje też nad tym, abyśmy dostawali ostrzeżenie za każdym razem, kiedy ktoś będzie próbował opublikować nasze zdjęcie, nie pytając nas o zdanie. Krótko mówiąc, wreszcie będziemy mieli większą kontrolę nad tym, jakie treści na nasz temat znajdują się na Facebooku.

Samego Facebooka, który będzie wiedział o nas coraz więcej i więcej, oczywiście kontrolować nie będziemy mogli. Jeśli ktoś ma złudzenia, że badania z zakresu sztucznej inteligencji, które prowadzi gigant, mają na celu uczynienie naszego życia lepszym, powinien je szybko porzucić. Facebook chce wiedzieć o nas więcej – jeszcze więcej – i wykorzystywać tę wiedzę do skuteczniejszego zarabiania na nas.

A przed kompromitacją znacznie skuteczniej niż facebookowy algorytm uchronić nas może brak konta na Facebooku. Tyle że to nie jest taka prosta sprawa – o ile młodzież potrafi sobie wyobrazić życie bez Facebooka, o tyle przeciętny 30-latek już niekoniecznie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.