TOP 5 serwisów dla Twoich plików wideo

TOP 5 serwisów dla Twoich plików wideo06.04.2010 15:00
Paweł Cebula

Od samego początku funkcjonowania serwisów wideo, znanych w obecnej formie, mamy do czynienia z sytuacją, w której za generowanie zawartości odpowiada tak naprawdę niewielki procent wszystkich użytkowników. Coraz częściej decydujemy się jednak na przechowywanie naszych plików wideo na specjalnie przeznaczonych do tego serwisach.

Od samego początku funkcjonowania serwisów wideo, znanych w obecnej formie, mamy do czynienia z sytuacją, w której za generowanie zawartości odpowiada tak naprawdę niewielki procent wszystkich użytkowników. Coraz częściej decydujemy się jednak na przechowywanie naszych plików wideo na specjalnie przeznaczonych do tego serwisach.

Praktycznie każdy telefon komórkowy wyposażony jest w funkcję zapisu wideo. Coraz częściej takie możliwości mają również (niestety) lustrzanki cyfrowe. Całość sprzyja coraz chętniejszemu publikowaniu swoich nagrań właśnie w Internecie, dzięki czemu zyskujemy trochę wolnego miejsca na dysku, a ponadto możemy znacznie łatwiej dzielić się swoimi nagraniami ze znajomymi.

Bardzo istotne jest odpowiednie wybranie serwisu, w ramach którego będziemy zamieszczać pliki wideo. Szczególną uwagę należy zwrócić na czynniki takie jak maksymalny dopuszczalny rozmiar pliku, długość filmu, a także inne drobne ustawienia związane z określeniem dostępu do konkretnego materiału wideo.

Zaczniemy od zdecydowanie najpopularniejszego i najbardziej rozpoznawalnego serwisu wideo. YouTube ma niekwestionowane atuty jak ogromną społeczność (możliwość dotarcia do naprawdę ogromnej publiczności), obsługę High Definition, czy łatwość obsługi nawet przez początkujących użytkowników.

Nie da się jednak ukryć, że posiada on również wady. Najpoważniejszym minusem jest ograniczenie maksymalnego czasu trwania filmu. Limit ten wynosi 10 minut - co prawda zdecydowanej większości użytkowników powinno to w zupełności wystarczyć, ale dlaczego niby nie może to być 15 lub 20 minut?

Znacznie lepiej jest w przypadku dopuszczalnej wielkości pliku - tutaj Google łaskawie pozwala nam na wrzucenie filmu zajmującego nawet 2 GB. Ktoś mógłby zacząć się zastanawiać, dlaczego 2 GB skoro film może trwać zaledwie 10 minut? Odpowiedź jest bardzo prosta - Google chce zachęcić użytkowników do wrzucania materiałów wideo jak najwyższej jakości (720 i 1080p).

Firmie z Mountain View zależy na zapewnieniu jak największej prywatności użytkownikom, stąd też w trakcie dodawania klipów mamy możliwość określenia rodzaju dostępu do pliku (mogą to być wszyscy Internauci lub też wybrani użytkownicy serwisu).

Bardzo ciekawą propozycję stanowi Dailymotion. Serwis ten jest raczej mało znany w naszej "polskiej" części Internetu. Jest to jednak doskonała okazja, aby zapoznać się z jego możliwościami. Dailymotion ma do zaoferowania swoim użytkownikom bardzo podobny limit rozmiaru pliku, do tego znanego chociażby z YouTube.

Przewagą jest jednak to, że załadowany plik może trwać nawet do 20 minut, a więc dwa razy dłużej niż w przypadku wspomnianego już YouTube'a. Żeby nie było zbyt różowo, to niestety, ale filmy zamieszczone na Dailymotion nie powalają jakością - co prawda mamy tzw. High Quality, ale do jakości HD droga jeszcze daleka.

Innym minusem tego hostingu plików wideo może stanowić niezbyt dopracowany odtwarzacz. W przypadku niektórych przeglądarek internetowych pojawiają się np. problemy z przewijaniem nawet w części, która została już wcześniej zbuforowana - wiąże się to z koniecznością ponownego załadowania filmu od wskazanego momentu.

Jednym z pierwszych skojarzeń, jakie mam z Vimeo to filmy w bardzo dobrej jakości HD. Nie chcę tutaj wchodzić w kwestie, który z serwisów hostuje znacznie ambitniejsze i atrakcyjniejsze filmy wideo. Skupmy się na tym, co Vimeo może nam - zwykłym użytkownikom Internetu - dać ten konkretny serwis.

Przede wszystkim wspomnianą obsługę HD. Problemem może być jednak niewielki maksymalny rozmiar pliku wideo, bo wynosi on "zaledwie" 500 MB. Vimeo nie narzuca nam natomiast maksymalnej dopuszczalnej długości filmu - możemy więc wrzucić klip trwający nawet kilkanaście minut, byle by nie przekraczał on 500 MB.

Serwis ten pozwala na dość elastyczne określenie poziomu dostępu do pliku - posłużyć możemy tutaj się zarówno zabezpieczeniem pod postacią hasła lub sprecyzować, kto konkretnie będzie miał dostęp do możliwości odtworzenia klipu. Na pochwałę zasługuje również bardzo fajny odtwarzacz, który jest znacznie bardziej estetyczny niż ten znany chociażby z YouTube.

ExposureRoom przyciąga do siebie użytkowników sporymi możliwościami. Przede wszystkim, filmy wideo nie są obłożone żadnymi ograniczeniami pod postacią czasu trwania, maksymalnej wielkości pliku, czy jakości. Możemy wrzucić film, który zajmuje nawet 2 GB i trwa ponad godzinę. Obsługa serwisu z oczywistych powodów zaleca jednak zamieszczanie możliwie jak najmniejszych filmów.

Filmy zamieszczone z ExposureRoom możemy osadzać na naszych stronach, przesyłać je do popularnych serwisów społecznościowych, a nawet udostępnić użytkownikom możliwość pobierania ich, co stanowi pewnego rodzaju rzadkość w tego typu serwisach.

Sevenload na pierwszy rzut oka wygląda bardzo niepozornie. Szybko można się jednak przekonać, że jest to serwis, który warto wziąć pod uwagę w momencie, gdy rozważamy wrzucenie naszych klipów wideo gdzieś do Internetu. W kwestii maksymalnego rozmiaru - do naszej dyspozycji oddano rozsądne 1,5 GB przestrzeni dyskowej (na każdy pojedynczy plik).

W trakcie dodawania klipów możemy określić różne parametry związane z ich odtwarzaniem. Dla nikogo chyba nie będzie zbyt wielkim zaskoczeniem obsługa HD. Filmy możemy osadzać na zewnętrznych stronach.

Jako atut Sevenload użytkownicy podają to, że film nie jest usuwany przez obsługę z byle powodu, jak ma to miejsce w przypadku YouTube.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.