Tragiczna reklama, ale odporna na przewijanie

Tragiczna reklama, ale odporna na przewijanie20.01.2010 13:00
Szymon Adamus

Dekodery z dyskami twardymi są już dostępne nawet w Polsce (mówię "nawet" bo zazwyczaj jesteśmy z nowinkami w tyle za resztą świata). Coraz więcej widzów ma możliwość nagrywania programów jak za starych, dobrych czasów VHS, a co za tym idzie przy odtwarzaniu także możliwość przewijania reklam. Firma Grasshopper pokazała jak można sobie z tym poradzić. Na nasze nieszczęście, ale ku uciesze marketingowców.

Zajrzyjcie do pełnej wiadomości.

Dekodery z dyskami twardymi są już dostępne nawet w Polsce (mówię "nawet" bo zazwyczaj jesteśmy z nowinkami w tyle za resztą świata). Coraz więcej widzów ma możliwość nagrywania programów jak za starych, dobrych czasów VHS, a co za tym idzie przy odtwarzaniu także możliwość przewijania reklam. Firma Grasshopper pokazała jak można sobie z tym poradzić. Na nasze nieszczęście, ale ku uciesze marketingowców.

Zajrzyjcie do pełnej wiadomości.

Na poniższym filmie reklamowym usługi telefonicznej Grasshopper (konik polny) sympatyczny owad pozostaje cały czas w jednym miejscu. Rusza odnóżami, zmienia się sceneria i tekst z offu, ale sama głowa konika pozostaje nieruchoma. Wygląda to, moim zdaniem, dość idiotycznie, ale ma swoje praktyczne uzasadnienie. Tak skonstruowany spot wyświetla postać kojarzącą się z reklamowanym produktem cały czas, nawet jeśli użyjemy naszej nagrywarki DVR (digital video recorder) i zaczniemy przewijać obraz.

Oczywiście przeskok od razu o kilkadziesiąt sekund do przodu sprawi, że zabiegi twórców reklamy pójdą na marne. Ale odtwórzcie ten film i przesuwajcie czas o kilka sekund, jak przy przewijaniu na podglądzie. Sprytne prawda?

Wraz z rozwojem odtwarzaczy multimedialnych i dekoderów twórcy reklam będą musieli wymyślić więcej tego typu zabiegów. Póki co nie ziściły się jeszcze marzenia o całkowitym przejściu telewizji na model "on demand", ale usługi filmów na żądanie są coraz tańsze, a kontrola nad tradycyjnie nadawanym sygnałem coraz większa.

Macie inne pomysły na stworzenie reklam odpornych na możliwości techniczne nowoczesnego kina domowego?

Źródło: grasshoppergizmodoadgabber

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.