Użytkownicy telefonów komórkowych nie klikają w reklamy

Użytkownicy telefonów komórkowych nie klikają w reklamy14.09.2009 17:30
mobile
Mateusz

Firma Chitika przeprowadziła badania na grupie 92 milionów osób. Wynika z nich, że osoby surfujące po Internecie za pomocą telefonów komórkowych o wiele rzadziej klikają w reklamy niż internauci korzystający z komputerów. Oznacza to, że reklamodawcy, którzy liczyli na duże dochody wygenerowane, dzięki tej grupie osób nie mają zbyt wielu powodów do zadowolenia.

Firma Chitika przeprowadziła badania na grupie 92 milionów osób. Wynika z nich, że osoby surfujące po Internecie za pomocą telefonów komórkowych o wiele rzadziej klikają w reklamy niż internauci korzystający z komputerów. Oznacza to, że reklamodawcy, którzy liczyli na duże dochody wygenerowane, dzięki tej grupie osób nie mają zbyt wielu powodów do zadowolenia.

Okazuje się, że tylko 0,48% osób korzystających z telefonów komórkowych klika w reklamy. W przypadku ludzi używających do surfowania komputerów odsetek ten wyniósł 0,83%. Powody takiej sytuacji nie są wcale trudne do wytłumaczenia. Aż 66% osób, które łączy się z Siecią za pomocą telefonów to posiadacze iPhone'ów.

Najczęściej korzystają one z YouTube, Google Maps (do ich używania stworzono osobne aplikacje) oraz e-maila, a tam trudniej niż gdzie indziej wyświetlić reklamy. Z tej prostej przyczyny posiadacze iPhone'ów najrzadziej klikają w reklamy (0,30%). O wiele lepiej sytuacja wygląda w przypadku urządzeń marki Palm (0,89%) oraz "innych" - 0,93%.

Reklamodawcy, którzy liczyli na to, że wraz z rozwojem mobilnego dostępu do Internetu powiększą swoje zyski, nie mają powodów do zadowolenia. Coraz wyraźniejsza dominacja iPhone'a okazuje się nie iść w parze z ich interesami, co zmusi ich do zmiany planów. Nie oznacza to, że osoby korzystające z Internetu w ten sposób uwolnią się od reklam. Ktoś na pewno wymyśli kolejny sposób, który pomoże w dotarciu do tej grupy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.