Użytkownicy Binga chętnie klikają w reklamy
Z raportu firmy Chitika wynika, że osoby korzystające z wyszukiwarki Bing są o połowę bardziej skłonne do klikania w reklamy niż fani Google.
Z raportu firmy Chitika wynika, że osoby korzystające z wyszukiwarki Bing są o połowę bardziej skłonne do klikania w reklamy niż fani Google.
Badanie przeprowadzono w pierwszej połowie lipca. W ciągu jednego tygodnia przeanalizowano zachowania użytkowników Binga i Google. Okazało się, że ci pierwsi częściej zwracali uwagę na reklamy. Wskaźnik kliknięć wyniósł 1,50% - w przypadku Google było to tylko 0,97%.
W tej chwili trudno ocenić, czy wynik serwisu Microsoftu faktycznie jest skutkiem lepszego dopasowania boksów reklamowych do słów kluczowych wpisywanych przez internautów. Być może wysoki odsetek kliknięć jest powiązany z "efektem nowości".
Bing posiada dużo mniejsze udziały rynkowe niż Google (w czerwcu - 8,23%). Nową wyszukiwarką zainteresowały się na razie ściśle określone grupy użytkowników. Ignorujące reklamy "masy" nadal wybierają Google.
Nie można wykluczyć jeszcze innego scenariusza. Z jakiegoś tajemniczego powodu fani Binga rzadziej niż miłośnicy Google korzystają z AdBlocka Plus ;).
Źródło: Dziennik Internautów