Użytkownicy Binga chętnie klikają w reklamy

Z raportu firmy Chitika wynika, że osoby korzystające z wyszukiwarki Bing są o połowę bardziej skłonne do klikania w reklamy niż fani Google.

bing-logo
bing-logo
Andrzej Biernacki

Z raportu firmy Chitika wynika, że osoby korzystające z wyszukiwarki Bing są o połowę bardziej skłonne do klikania w reklamy niż fani Google.

Badanie przeprowadzono w pierwszej połowie lipca. W ciągu jednego tygodnia przeanalizowano zachowania użytkowników Binga i Google. Okazało się, że ci pierwsi częściej zwracali uwagę na reklamy. Wskaźnik kliknięć wyniósł 1,50% - w przypadku Google było to tylko 0,97%.

W tej chwili trudno ocenić, czy wynik serwisu Microsoftu faktycznie jest skutkiem lepszego dopasowania boksów reklamowych do słów kluczowych wpisywanych przez internautów. Być może wysoki odsetek kliknięć jest powiązany z "efektem nowości".

Bing posiada dużo mniejsze udziały rynkowe niż Google (w czerwcu - 8,23%). Nową wyszukiwarką zainteresowały się na razie ściśle określone grupy użytkowników. Ignorujące reklamy "masy" nadal wybierają Google.

Nie można wykluczyć jeszcze innego scenariusza. Z jakiegoś tajemniczego powodu fani Binga rzadziej niż miłośnicy Google korzystają z AdBlocka Plus ;).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.