Vista, Facebook, a może @? Jak nowocześni rodzice nazywają swoje dzieci

Vista, Facebook, a może @? Jak nowocześni rodzice nazywają swoje dzieci08.04.2013 11:00
Dziecko (Fot. Flickr/a4gpa/Lic. CC by-sa)
Marta Wawrzyn

Córka aktorki Gwyneth Paltrow ma na imię Apple, ale to imię ma więcej wspólnego ze zwykłym, pospolitym jabłkiem niż firmą z Cupertino. Nie brakuje jednak rodziców, którzy uwielbiają nowe technologie do tego stopnia, że skazują swoje dzieci na wieczne drwiny. Oto najdziwniejsze imiona, jakie nadano dzieciom.

Córka aktorki Gwyneth Paltrow ma na imię Apple, ale to imię ma więcej wspólnego ze zwykłym, pospolitym jabłkiem niż firmą z Cupertino. Nie brakuje jednak rodziców, którzy uwielbiają nowe technologie do tego stopnia, że skazują swoje dzieci na wieczne drwiny. Oto najdziwniejsze imiona, jakie nadano dzieciom.

W Polsce panuje od paru lat moda na klasyczne imiona: Jan, Maria, Zofia, Franciszek, Leon. Ale reszta świata niekoniecznie lubi klasykę. Co jakiś czas pojawiają się w mediach historie rodziców, którzy tak bardzo kochają nowe technologie, że postanawiają uszczęśliwić swoje dzieci specyficznymi imionami.

Córka Hashtag i syn @

Listę najdziwniejszych imion dla dzieci, związanych w jakiś sposób z nowymi technologiami, publikuje Mashable. Przegląd jest fascynujący: w USA zeszłej jesieni przyszła na świat mała Hashtag (dobrze, że nie #Hashtag). W Egipcie pewien mężczyzna nazwał córkę Facebook, by docenić wkład społecznościowego giganta w tamtejszą rewolucję.

W Izraelu rodzice uznali, że lepszym imieniem dla dziewczynki jest Like. Pewna chińska para chciała nazwać syna @, ale okazało się, że chińskie dzieci nie mogą się nazywać @. Inne nietypowe imiona dla dzieci, które w ostatnim czasie przewijały się w mediach, to Google, Jon Blake Cusack 2.0 (bo Jr. Byłoby zbyt banalne), Vista.

I oczywiście Siri. To imię właściwie nie jest aż tak dziwne, istniało zanim w ogóle usłyszeliśmy o wirtualnej asystentce. Ale dopiero po tym jak właściciele iPhone'ów zapoznali się z tą Siri, imię stało się naprawdę popularne.

Co na to właściciele "docenionych" marek?

Właściciele firm, które są "doceniane" w ten sposób przez młodych rodziców, teoretycznie powinni być wniebowzięci. Teoretycznie. Mashable pisze, że branża wcale nie uważa tego za pochlebstwo. Powód jest prosty: kiedy w mediach pojawia się taka historia, większość ludzi nie myśli "O, to musi być naprawdę świetna marka!", tylko zastanawia się, co z tymi rodzicami jest nie tak.

Dużo mniej powszechne są sytuacje, kiedy firma zachęca rodziców do podobnego kroku. Ale takie sytuacje też się zdarzają. Szlak przetarła Bethesda Softworks, która wystąpiła z nietypową propozycją dla młodych rodziców. Za serwisem Gram.pl:

Firma postanowiła, że rodzicom dzieci urodzonych 11 listopada 2011 roku, czyli w dniu premiery The Elder Scrolls V: Skyrim, przyzna pewną wartościową nagrodę, o ile ci nadadzą swemu potomkowi imię "Dovahkiin" (w świecie gry słowo to oznacza "Dragonborn", po naszemu "smoczy pomiot").

Znaleźli się tacy, którym takie imię nie przeszkadzało - Megan i Eric Kellermeyerowie. Małżeństwo zagwarantowało sobie dożywotnio darmowe gry Bethesdy. A tak prezentował się Smoczy pomiot tuż po narodzinach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.