W nowych reklamach pracownicy Microsoftu małpują inżynierów Google

W nowych reklamach pracownicy Microsoftu małpują inżynierów Google18.02.2010 15:24
Andrzej Biernacki

Microsoft rozpoczął nową kampanię reklamową, która ma uświadomić użytkownikom przewagę produktów z Redmond nad darmowymi czy sieciowymi odpowiednikami. Pracownicy korporacji wyżywają się na Gmailu czy pakiecie OpenOffice.

Microsoft rozpoczął nową kampanię reklamową, która ma uświadomić użytkownikom przewagę produktów z Redmond nad darmowymi czy sieciowymi odpowiednikami. Pracownicy korporacji wyżywają się na Gmailu czy pakiecie OpenOffice.

Oficjalny kanał ze wszystkimi materiałami można znaleźć tutaj. Największe wrażenie robi wideo "Microsoft Word vs. OpenOffice.org":

W blogu PolishWords znalazło się obszerne omówienie wszystkich argumentów Microsoftu. Tomasz Smykowski uwzględnił takie elementy jak kliparty, moduł sprawdzania gramatyki, mechanizm współpracy przy dokumentach czy łatwość stosowania szablonów stylów. Na koniec napisał:

W Open Office mam większy wybór, możliwości i narzędzia teraz niż za kilka miesięcy będę miał kupując Office 2010. Dzięki Microsofcie za przedstawienie mi różnic, teraz już wiem, że mój pakiet biurowy ma wszystko czego mi trzeba. Za zaoszczędzone pieniądze będę mógł chodzić 7 miesięcy na basen :).

Antyweb skoncentrował się z kolei na reklamie "Exchange vs. Gmail". Jak słusznie zwrócił uwagę Grzegorz Marczak Microsoft postanowił zdyskredytować konkurencję w obszarze, gdzie w ogóle nie zamierza się ona pojawiać. Wideo dotyczy bowiem zastosowań w dużych firmach, Gmail jest skierowany najwyżej do małych i średnich przedsiębiorstw.

Mnie rozbawiła estetyka opublikowanych przez Redmond prezentacji. Oto na ekranie pojawił się jakiś człowiek, powiedział jak ma na imię, stwierdził, że pracuje w Microsofcie. Był na luzie. Spece od marketingu ubrali go w bluzę lub rozpiętą pod szyją koszulę. Mocno gestykulował chcąc podkreślić siłę swoich słów :P.

Problem polega na tym, że w ten sam sposób swoje demonstracyjne klipy wideo robi Google. Redmond krytykuje więc w swojej kampanii firmę z Mountain View, a jednocześnie posługuje się środkami przekazu, które do świata IT wprowadziła konkurencja ;).

Źródło: PolishWords

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.