Warto odważnie projektować strony - NaTemat.pl od kuchni

Warto odważnie projektować strony - NaTemat.pl od kuchni17.04.2012 19:24
Blomedia poleca

Jaki jest przepis na zrobienie dobrego serwisu internetowego? Trzeba oczywiście zadbać o wysokiej jakości treść, nadać stronie odpowiedni charakter, zadbać o promocję oraz zaprojektować ją tak, by była prosta w obsłudze i wyróżniała się na tle konkurencji. Proste? Raczej nie, ale wiele wskazuje na to, że załodze NaTemat.pl się udało.

Jaki jest przepis na zrobienie dobrego serwisu internetowego? Trzeba oczywiście zadbać o wysokiej jakości treść, nadać stronie odpowiedni charakter, zadbać o promocję oraz zaprojektować ją tak, by była prosta w obsłudze i wyróżniała się na tle konkurencji. Proste? Raczej nie, ale wiele wskazuje na to, że załodze NaTemat.pl się udało.

Za redakcję NaTemat.pl odpowiada Tomasz Machała. Architekturę informacji i UX zaprojektował Adam Plona, który 19 kwietnia na konferencji Polish IA Summit opowie o kulisach powstawania portalu.

Niepotrzebne są miliony

W NaTemat.pl zrezygnowano ze - zdawałoby się - stałych elementów witryn internetowych, takich jak sidebar czy promowane materiały u góry strony. „Sidebary miały kiedyś określoną funkcję - rozprowadzały ruch czy pokazywały strony, które się czyta - podkreśla Plona -  dziś służą głównie jako miejsce emisji reklam i przestrzeń dla elementów niemieszczących się w głównym streamie strony. Zrezygnowaliśmy z nich na rzecz lepszego UX. Także siatka wpisów skonstruowana jest w taki sposób, by dodatkowe elementy promujące treści nie były konieczne.”

Inaczej zaprojektowano także strony wpisów. Plona postawił na prosty, jednokolumnowy układ, wzorując się na ascetycznych czytnikach, takich jak Instapaper. Nie ma tu elementów rozpraszających, a tekst przełamują multimedia i cytaty. Reklamy i powiązane publikacje przeniesiono pod komentarze. Te pierwsze różnią się od standardowych kreacji i nastawione są na interakcję z użytkownikiem. Jak do tej pory, forma ta jest zdecydowanie bardziej efektywna niż klasyczne reklamy graficzne.

NaTemat.pl nie tylko zgromadziło liczną grupę użytkowników, ale generuje dużo odsłon (w marcu było ich ponad 6,5 mln). Również pod względem średniej długość sesji na użytkownika, wynoszącej prawie 10 min, przewyższa wiele konkurencyjnych serwisów. Udało się to osiągnąć bez znanych skądinąd zabiegów, takich jak dzielenie wpisów na podstrony czy odsyłania czytelników do subdomen po kliknięciu w konkretny, polecany na stronie głównej wpis.

Sukces?

Adam Plona jest jednym z prelegentów konferencji Polish IA Summit, która rozpocznie się już jutro w Warszawie i potrwa do 20 kwietnia. Jego wystąpienie poświęcone będzie właśnie serwisowi NaTemat.pl.

Konferencja Polish IA Summit poświęcona jest zagadnieniom związanym z UX i IA.  Ponad 40 prelegentów z 11 krajów będzie dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem m.in. z zakresu projektowania interfejsów i user experience. Prelekcje rozpoczynają się 19 kwietnia i potrwają do 20 kwietnia. 18 kwietnia odbędą się warsztaty UX dla początkujących, studentów i start-upów.  Zainteresowanych odsyłam na stronę organizatora. Jest to bez wątpienia ciekawe wydarzenie dla wszystkich, którym bliskie są zagadnienia związane z użytecznością i tworzeniem stron internetowych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.